Et kjapt spørsmål - eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
joa123
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 15/02-2008 10:37

Hei!

Jeg lurer på om det er noen sannsynlighet for å komme opp muntlig eksamen i matematikk R1, når de fleste i klassen ble trekt ut til skriftlig eksamen? Eller er den sjansen veldig liten..

(Vet at dere ikke er lærere..)

takk for svar :)
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Det er to forskjellige trekninger du snakker om her.

En trekning for om dere kommer opp i skriftlig eller muntlig. Deretter en ny trekning om hvilket fag.

I VG2 skal dere jo opp i enten et skriftlig eller et muntlig fag.

Derfor mener jeg at det burde være like stor sannsynlighet for at du kan komme opp i muntlig R1, som i et av de andre fagene.


Nå er det vel slik at det som ofte kan avgjøre "friheten" skolene/fylkeskommunen har er tilgangen til sensorer. Men dette er selvsagt informasjon de holder for seg selv.
Sprayer
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 24/09-2007 15:17

Hvis du ikke kommer opp i skriftlig, kommer du opp i muntlig, hvis ikke så er det noe galt og du må dessverre si ifra om dette.
howbag
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 19/05-2006 15:43

Jeg hørte det var en tendens at flere kom opp i språk og andre fag enn i matte nettopp fordi matte også er skriftlig. Og uendelige mengder mattesensorer er det jo heller ikke :)
Men uansett hvor liten sjangs det er kan man fortsatt komme opp, som en klok mann sa engang :idea:
Oi. matte er jo logisk!
Svar