Privantist eksamen i T matte

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
BonaFide
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 06/12-2008 12:25

Jeg tok privantist eksamen i T matte for noen dager siden, men jeg er usikker på om resultatet blir bra eller dårlig. Det er slik at jeg ikke fikk svart på tre deloppgaver i siste oppgave pga for lite tid. Årsaken var at jeg absolutt skulle føre fint(føring med penn). Verre var at jeg vet at jeg kan løse de oppgavene.

Jeg går på allmenfaglig påbygging, og fikk ikke muligheten til å ta T matte her fordi rektor bestemte seg at det var best for økonomien å bare ha P matte i skolen. Derfor bestemte jeg meg å ta T matten som privantist.

T matten er: 1T + vektorer i planet og sannsynlighets regning tilsvarende R1. I tilegg til modelering

Så jeg er et nervevrak i forhold til dette, og jeg henvender meg derfor til dere for noen råd, tips og lignende.
Gommle
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 857
Registrert: 21/05-2007 20:05

Jeg er veldig usikker på dette, men er det ikke mulig å ta 1T som privatist neste år også, i tillegg til R1?

Da vil du sikkert få en god karakter.

Og jeg lurer på en ting: Hvorfor hadde du om vektorer? Det er jo 2T-pensum.
BonaFide
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 06/12-2008 12:25

Som privantist kan en ikke ta eksamen i 1T, men man kan ta eksamen i T-matte (1T + 2T)...
Svar