Jeg må innrømme at jeg ikke brukte mye tid på bevis da jeg underviste R1 og R2. (for få lærere som tør å si slikt :-) Begrunnelsen er at jeg hadde små grupper med et jevnt svakt nivå, og elevene jaktet stort sett på en ståkarakter. Da tror jeg det finnes bedre ting å bruke tiden på. Ikke umulig jeg tar feil :-)Aleks855 skrev:Er du lærer? I så fall, bra! Som sagt, jeg mener gjennomgang av bevisene er ekstremt verdifullt mtp. læringsutbytte.ettam skrev:Bevisene blir gjennomgått de. I hverfall i mine timer.Aleks855 skrev: Det er synd at så få lærere beviser formelene som skal læres. Det gir så mye mer forståelse og merverdi dersom man gjennomgår bevisene. Det kan såklart ha noe med tidspress å gjøre, og jeg skylder sjeldent på lærerne, men heller systemet.
Så lenge jeg har gått på skole, så har bevisene vært tilsidesatt til fordel for mer tid til å løse flere oppgaver. Og oppgavene blir kjedelige og meningsløse pga. dette.
Hjelp med Likning
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- World works; done by its invalids
- Innlegg: 838
- Registrert: 26/04-2012 09:35
Litt interessant å høre. Det er tydeligvis store forskjeller i hvordan disse fagene undervises, noe som kanskje er litt betenkelig. Jeg stusser vel litt over at nivået på R2-elever er jevnt lavt da dette ikke engang er et obligatorisk emne. Kanhende blir mange elever feilaktig rådet til å ta fordypning innen realfag.Vaktmester skrev:
Jeg må innrømme at jeg ikke brukte mye tid på bevis da jeg underviste R1 og R2. (for få lærere som tør å si sliktBegrunnelsen er at jeg hadde små grupper med et jevnt svakt nivå, og elevene jaktet stort sett på en ståkarakter. Da tror jeg det finnes bedre ting å bruke tiden på. Ikke umulig jeg tar feil
-
- World works; done by its invalids
- Innlegg: 838
- Registrert: 26/04-2012 09:35
Det var nok ikke alle elevene som burde tatt R2, men noen begynte på ingeniørstudier som krever R2, og har klart seg bra. Samtidig var det trist med de som brukte flere år på å gjøre ferdig videregående enn de hadde trengt fordi de måtte bestå R2, noe de senere ikke trengte.plutarco skrev:Litt interessant å høre. Det er tydeligvis store forskjeller i hvordan disse fagene undervises, noe som kanskje er litt betenkelig. Jeg stusser vel litt over at nivået på R2-elever er jevnt lavt da dette ikke engang er et obligatorisk emne. Kanhende blir mange elever feilaktig rådet til å ta fordypning innen realfag.
Bør presisere at jeg snakker om en liten skole i en liten by, og det tilbys ikke R1 og R2 lenger, så de som vil ta de fagene nå må reise bort og bo på hybel, noe som heller ikke er ideelt.