Eksamenskarakterer

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

daofeishi
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 1486
Registrert: 13/06-2006 02:00
Sted: Cambridge, Massachusetts, USA

Husk nå at eksamen ikke er en konkurranse, og heller ikke nødvendigvis er den beste indikator på oppnådd kompetanse. Jeg har sett en matteolympiade-toppscorer miste toppkarakteren pga. eksamensstress. Slikt skjer den beste.
mari!!!
Noether
Noether
Innlegg: 45
Registrert: 19/06-2007 22:55

Ojj... Fant akkurat ut at jeg fikk 6'er på 1MX-eksamen, selv om jeg, mildt sagt, lagde en særs alternativ løsning på vannstandoppgaven. Nå kan jeg gå med hodet litt høyere hevet, takket være det faktum at jeg kan bytte ut en 2'er med 6! 8-)
lodve
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1034
Registrert: 15/09-2005 15:50

Hva burde jeg gjøre for å få en seker i r1 folkens? Har virkelig lyst på det karakteret, men har innsett at noen ganger så må man bare akseptere det karakteret man får, selv om det ikke er en sekser. Burde man jobbe med matte kontinuerlig for å oppnå en sekser? Jeg lure virkelig på hva som er hemmeligheten bak sekseren i matte.
Aksiom
Cayley
Cayley
Innlegg: 67
Registrert: 17/09-2007 21:49

Følg med i timene og forstå matten fremfor å pugge den.
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Holder vel å få nesten alt rett på prøvene og over 90% et sted på eksamen.
andhou
Cantor
Cantor
Innlegg: 128
Registrert: 12/03-2007 23:16

lodve skrev:Hva burde jeg gjøre for å få en seker i r1 folkens? Har virkelig lyst på det karakteret, men har innsett at noen ganger så må man bare akseptere det karakteret man får, selv om det ikke er en sekser. Burde man jobbe med matte kontinuerlig for å oppnå en sekser? Jeg lure virkelig på hva som er hemmeligheten bak sekseren i matte.

Løse oppgave etter oppgave etter oppgave etter oppgave hele året. Er nok som med mye annet at man ikke kan trykke på en knapp ;) Det hjelper kanskje og å, som sagt, prøve å forstå og ikke bare få fasitsvar :)
Svar