1T Eksamen inntrykk

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest1

På oppgave 7c brukte jeg først sinussetningen for å finne vinkel C i trekanten BCE. ( sin 83,3/9,25 = sin C/ 6,0) = 40,1°.
Vinkel E i trekanten BEC blir så 180- 83,3-40,1= 56,6°. Deretter bruker jeg dette i sinussetningen for sider i en trekant.
9,25/sin 83,3 = BC/sin 56,6. Svaret blir så 7,775 meter.
Er dette riktig eller er det helt feil :?:
bartimeus25
Cayley
Cayley
Innlegg: 59
Registrert: 20/04-2010 19:24

Gjest1 skrev:På oppgave 7c brukte jeg først sinussetningen for å finne vinkel C i trekanten BCE. ( sin 83,3/9,25 = sin C/ 6,0) = 40,1°.
Vinkel E i trekanten BEC blir så 180- 83,3-40,1= 56,6°. Deretter bruker jeg dette i sinussetningen for sider i en trekant.
9,25/sin 83,3 = BC/sin 56,6. Svaret blir så 7,775 meter.
Er dette riktig eller er det helt feil :?:
Ja det ser ut til å stemme , eg brukte samme strategi og kom til samme svar ;)
bartimeus25
Cayley
Cayley
Innlegg: 59
Registrert: 20/04-2010 19:24

Gjest skrev:Er det bare jeg som ikke er enig med løsningsforslaget som ble lagt ut her i at svaret på oppgave 3b er 69 dager? Jeg får at log(1/4)/log(0.92) er 16,626, ikke ca 69?
Jeg tror det er feil , hvis det tok 10 dager for 4000 L hvordan kan det ta 16,6 dager for 5000 L

Jeg satt en likning 20000 *(1-0,08)= 5000 og løste den for x, x ble da 9,3 dager
Gjest

Det er ikke feil. Etter 10 dager var det ca 8700 L vann i vanndammen. På eksponentiallikninger skal man bruke log!
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

eksamen 1T H2013
Vedlegg
MAT1013-1T-13.pdf
eksamen 1T H2013
(288.28 kiB) Lastet ned 309 ganger
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
barea

hei! Jeg skal ha muntlig eksamen i matte 1T og har trukket opp temaet geometri. Oppgaven går ut på å lage en presentasjon (f.eks. powerpoint, lysark, notatark) der jeg bruker geometri i planet til å løse sammensatte teoretiske og praktiske problemer knyttet til lengder, vinkler og areal. Jeg skal legge vekt på - formlikhet, vinkler, lengder og pytagoras setningen.

Hadde vært fint om noen kunne veilede meg litt, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal begynne.

takk på forhånd :)
Gjest

Jeg har dårlig erfaring med tipex.... Mao ble besvarlesen min STYGG.
Gjest

Muntlig eksamen i høst?
Syk på muntlig vår eksamen eller? :P

Hvor lang forberedelsestid?
Gjest

Nokon som har løyst oppgåven på del 2 med å vise at finst to ulike trekanter med dei måla?
Gjest

Jeg lurer også på den med trekanten. men hovedspørsmålet mitt er:

Tror dere her på matematikk.net at når sensorene setter karakerer så ser de bare på poengene?
I sensorveiledningen til hver matematikk eksamen står det at poengene er veiledende og at de også skal bruke vurderingsskjemaet og plassere kompetansen iforhold til målene.

Og når får vi vite de endelige karaktersklaene? Ettersom det holdes forhåndssensur med en forhåndssensurapport kun på våren, og ikke høsten, og de vurderer da vanskelighetsgraden og arbeidsmengden iforhold til foreløpige resultater. Jeg ville da sagt på denne eksamenen var arbeidsmengden litt for høy.......
Svar