Skolekalkulatorer

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Abeline
Guru
Guru
Innlegg: 85
Registrert: 22/05-2004 17:27
Sted: Østlandet

Phi skrev:Jeg tror jeg venter til skolestart. Ville bare se om det finnes noe bra på markedet. Hoper vi kan bruker en Laptop i framtidem... ;) Da slipper vi å tenker på minne og funksjoner!!!
Du trenger nok ikke å bekymre deg for minnekapasiteten, og du vil nok oppdage at det er langt enklere å regne ut ting på kalkulatoren enn på pc. Det er i hvert fall min erfaring (bortsett fra hvis jeg skal ha sykelig mange siffer, for kalkulatoren min bruker bare 12 eller noe).
Finn en syklisk firkant, og problemet er så godt som løst:)
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Abeline skrev:Du trenger nok ikke å bekymre deg for minnekapasiteten, og du vil nok oppdage at det er langt enklere å regne ut ting på kalkulatoren enn på pc. Det er i hvert fall min erfaring (bortsett fra hvis jeg skal ha sykelig mange siffer, for kalkulatoren min bruker bare 12 eller noe).
Tja.. Jeg syns det er mye greiere å bruke f eks Maple på en PC enn kalkulator hvis jeg har tilgang på begge deler. Beregningene blir utført mye raskere og mer oversiktlig.
Svar