Skrive oppgave i word/excel

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei.

Jeg lurer på hvordan jeg kan få en stor parantes rundt dette uttrykket i word eller excel?

4[pi][/pi][sup]2[/sup]r
T[sup]2[/sup]

Jeg vet det er litt dårlig skrevet, men det er min første post i dette forumet. Jeg lærer etterhvert hvordan man skal skrive brøkstrek og slikt i forumet.
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

I word kan du bruke programmet formelredigering. Du går på menyen "sett inn", velger objekt, og klikker på programmet Microsoft formelredigering. Da får du opp en meny med diverse matematiske tegn du kan sette inn, inkludert paranteser, brøker osv.

Velkommen til forumet. ;)

Linda
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
Ay

Hei!
Jeg lurer på om noen vet hvordan man kan skrive y/x på excel, slik at det blir seende ut som en brøk.

Tusen takk :)
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Metoden som Linda beskriver kan du også bruke i Excel
Ay

Takk for hjelpen! :)

Men jeg skal innlevere matte oppg. på ecxel, og en oppg lyder slik:

Tegn en graf som viser hvordan x og y varierer når du får oppgitt følgende samsvarende verdier for x og y:

a)
x = 0,2 - 1 - 2 - 3 - 4
y = 0,3 - 1,5 - 3 - 4,5 - 6

(skal være en tabell egentlig)

b)
x = 0,4 - 2 - 4 - 6 - 8
y = 1,6 - 4 - 7 - 10 - 13

Avgjør i hvert tilfelle om x og y er proposjonale. Skriv y uttrykt ved x hvis de er proposjonale.


Er det noen som kan vise meg eller tegne en slikt graf for meg på excel? Jeg har ikke peil på hvordan man gjør det.

Tusen takk! :lol:
233995
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 08/11-2004 19:11

Linda G. Opheim skrev:I word kan du bruke programmet formelredigering. Du går på menyen "sett inn", velger objekt, og klikker på programmet Microsoft formelredigering. Da får du opp en meny med diverse matematiske tegn du kan sette inn, inkludert paranteser, brøker osv.

Velkommen til forumet. ;)

Linda
Tusen takk Linda...:D
jeg fikk det til...du er en engel:)
Svar