Matematikk/naturfag. HJELP=)

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Ragnhildkk
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 29/04-2006 17:11

På hytta ønsker du mulighet til å ha litt elektrisk strøm slik at du kan lade opp noen 12V akkumulatorer. Du har fått fatt i en spenningsregulator (som gir rett ladespenning til akkumulatorene) og noen solcellepaneler. Hvert solcellepanel gir 0.5V, hvordan må du koble solcellepanelene og hvor mange trenger du for å kunne lade akkumulatorene?
Et panel som gir 12V leverer har en effekt på ca 100W. La oss si at du har nok solceller til å lage fire slike. Hvordan må du koble disse dersom du ønsker større ladeeffekt, og hvor stor ladeeffekt får du?

Tusen <3lig takk for all hjelp jeg kan få=P
Tuti
Noether
Noether
Innlegg: 38
Registrert: 11/03-2007 20:57

Eg vil tru at du må seriekople cellene slik du får totalspenning på 12V, dersom dette er ladespenninga. Alle delspenningar i ei seriekopling kan summerast, i følge Kirschoffs lov. Svaret er difor 24 stk.

På den andre vil eg tru at du må kople dei i paralell; summen av alle delstraumar i ei paralellkopling kan summerast til ein totalstraum. Sidan effekta er eit produkt av spenning og straum får du rett og slett 4 dobbel effekt, 400W. Spenninga vert lik i og med vi har paralellkopling, men also 4 gongar så mykje straum i krinsen levert av dei 4 kildene.

Kan hende eg har misstyda oppgåva, i så fall gi eit vink. Leeeeenge sidan eg har holdt på med dette.
Svar