praktiske/eksponential funksjoner på eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
ts
Noether
Noether
Innlegg: 21
Registrert: 14/04-2003 16:43

Jeg har eksamen i matte 1mx til mandag og lurer på om noen har noen praktiske funskjoner jeg kan øve meg på. Etter å ha gransket eksamensheftet med oppgaver fra 2001-2003 virker det som det er noe som garantert kommer på eksamen, og jeg har allerede regnet gjennom det jeg kan finne av slike oppgaver i læreboka, oppgavesamlingen, og eksamensheftet mitt. Men jeg kunne fremdeles tenke meg flere slike oppgaver å øve på siden dette garantert er på prøven og jeg tror det er lurt å ha et solid grep på hvordan jeg skal regner ut disse oppgavene.
En typisk slik oppgave er for eks : f(x) = 5 * 1,07^x ( x kan for eks være overskuddet en bedrift har per måned ) Så er det noen som vet om noe sted på nettet jeg kan finne slike øvingsoppgaver, eller har tanker og tips om emnet generelt jeg kan få nytte av hadde jeg satt stor pris på det.
Svar