3MX på 10 dager??? Hjelp hjelp!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
axelchr
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 08/11-2006 23:11

Har nettopp tatt privatisteksamen i 2MX og 1MX og har meldt meg opp til privatisteksamen i 3MX også. 1MX var veldig lett, og synes også at derivasjon og integral i 2MX var på grensen til gøy. Det jeg lurer på er om det er FYSISK mulig å få kontroll på hele 3MX pensum på ti dager, og ihvertfall få 3 (helst 4/5 selvfølgelig). Er det noen som har vært borte i lignende panikklesing og fått ok resultat? Noen tips på hvilke deler av pensum som krever mest innsats? Har hørt at 3MX er mye greiere å ha med å gjøre enn 2MX, siden 3MX er en videreføring av alt det nye i 2MX..(?)
Setter pris på hurtig svar da hver time teller nå :D
sEirik
Guru
Guru
Innlegg: 1551
Registrert: 12/06-2006 21:30
Sted: Oslo

Lykke til da!
Du må vel i så fall ta ett kapittel pr. dag, legge opp til en leseplan eller noe sånt. Gjør noen oppgaver fra hver seksjon og håp på det beste. Men husk at mange studier krever at du har en viss minstekarakter i MX! Og hvis du går videre på neste matte-fag har du vel ikke lov til å ta eksamener opp igjen hvis du er misfornøyd med resultatet.
LuckyMe
Cayley
Cayley
Innlegg: 94
Registrert: 05/03-2007 20:41

Tror det skal være mulig å klare en 2'er og kansje 3 hvis du er flink til å forstå matematikken bak.
axelchr
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 08/11-2006 23:11

Har sett på noen eksamensoppgaver nå, ser ut til at det for det meste bygger på funksjonsdrøfting og matematisk analyse fra 2MX. Og 3MX er jo bare 4 kapitler. Tror jeg må ha 4 i matte på NTNU, så blir noen svette dager dette her. Er i utgangspunktet ikke en racer i matte, men brukte ikke mer enn en mnd på 2MX, så bør vel ordne seg. Men skulle kanskje startet litt tidligere...
Erikaa
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 06/05-2007 19:07
Sted: Trondheim

3m består av rekker, trigonometri og dens funksjoner,integrasjonsmetoder, vektorer og vektorfunksjoner, sannsynlighet og statistikk, det er myse på 10 dager.. :)
Svar