Fasit 2MX eksamen 2007

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
CHS
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 03/06-2006 19:02

Hei

Sitter her og lurer på om jeg burde sende inn en klage på karakteren min eller ikke. Jeg skulle derfor ha hatt en fasit om noen hadde det.

Jeg lurer også på en annen ting. Jeg tror så vidt jeg kan se at jeg kun har feil på følgende oppgaver: 2e 3cde. Mener dere at det er nok til å sette meg ned til en firer? Var nemlig det jeg fikk som karakter :(

Mvh
Christian
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

I utgangspunktet har du en sjanse hvis du klager. Men forutsatt at alle deloppgaver teller likt, hvilket de sikkert ikke gjør !

Trolig vektlegges deloppgavene 2e), 3d), 3e) og 4c) mer, slik at 5'eren da blir svak, og vipper mot 4 ? Dette avhenger nok fra sensor til sensor også.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Mari89
Cantor
Cantor
Innlegg: 121
Registrert: 02/04-2007 22:09

Jeg fikk 4, alt riktig unntatt en halvveis utleda cosinussetning og 3 sannsynlighetsoppgaver. Irriterende, men man kan ikke være "heldig" hver gang.
CHS
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 03/06-2006 19:02

Ja, litt kjipt. Jeg tror jeg må ha en svak form for dysleksi, fordi jeg leser alltid en eller annen oppgave feil :P på 2e leste jeg bare: Finn et punkt slik at <ADC = 90`. Utrolig irriterenda at noe sånnt skal ødelegge for meg. Jeg skal snakke med læreren min i morra. Så får jeg se om jeg sender inn klage ;)
Susanne S
Noether
Noether
Innlegg: 21
Registrert: 31/05-2007 20:58

Fikk til min store overraskelse en 6er! Jeg vet jeg rotet fælt på oppgave 4.. Den sensoren må ha vært veldig snill/blind. Jeg skal selvsagt ikke klage. :D
Larser'n
Cayley
Cayley
Innlegg: 58
Registrert: 01/06-2007 19:27
Sted: Løten (Hamar)

Hehe, det er noen som "har det" når det gjelder karakterer. ;)
Svar