Lurer på om jeg skal velge 2mx til neste år..

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Thomas, 16 år

Hei
Jeg er i tvil angående valg av matte til neste år. Etter å ha undersøkt en del økonomi studier, viser det seg at en del av disse studiene krever 2mx matte fra neste år, og jeg lurer på følgende: Hvor vanskelig er egentlig 2mx? Dette vil jo selfølgelig variere fra person til person, men jeg ligger ann til en 4'er i 1mx nå. Kan jeg greie en 4'er i 2mx? noen som har erfaringer ut i fra dette? Håper på svar ganske fort, siden jeg må levere valgskjema den 31. januar. Takk.
Wilja
Cayley
Cayley
Innlegg: 62
Registrert: 24/09-2003 11:58
Sted: Finnmark

Tror helt klart du vil greie det dersom du er innstilt på å bruke tid på faget. Så min mening er altså at du ikke kan regne med å få denne 4'eren gratis, men dersom du jobber jevnt og trutt gjennom hele året er det helt klart en mulighet.
Wilja
Gjest

Du bør helt klart velge 2MX. 3MX også egentlig. Selv om du skulle få litt dårlgiere karakter enn enkelte andre fag, får du igjen dette med ekstrapoeng!
2MX er langt fra umulig!
Jeg har også hørt fra en foreleser i økonomi fra Bergen. Han sa at man ikke trengte å kunne noe økonomi for å starte der. Økonomi lærer man tross alt der! Matemtatikk derimot er veldig viktig, men det lærer de ikke så mye av. mang en stundent har angret på at de ikke har mer matematiske kunnskaper!

Det kan jo tenkes du plutselig vil gjøre noe annet enn økonomi også. og alle siv.ing (og bare ing.) krever 3MX og 2FY!
Roger
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 27/01-2005 14:05
Sted: Rakkestad

Jepp... Du bør velge 2MX.
Helt sikkert!!
Prøv dette spillet:
http://www.runescape.com
Anbefales!

<<A knight proves his worthiness through his deeds... >>
Svar