Summetegn?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Korleis bruker ein summeteikn på kalkulator? Dersom eg feks får denne oppgåva: Alle studentar får utlevert 4 terningar og kastar desse ein gong. Vi er interessert i sum antall auge for dei fire terningane. Resultatet av terningkast-forsøket:

Sum auge -> -> : 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16
Ant. forekomster: 1 - 0 - 3 - 2 - 3 - 6 - 3 -- 3 -- 8 -- 10 - 10 -- 8 -- 10

(forts.)-> -> -> : 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24
Antal forekomster: 4 -- 6 -- 5 --- 1 -- 1 --- 1 -- 1 --- 0

Berekn gjennomsnitt, median og standardavvik. Tips: Gjennomsnittet kan bereknast som 1/n [sigma][/sigma] [funk][/funk][sub]i [/sub]x[sub]i[/sub] (det skal stå k over [sigma][/sigma], klarte ikkje å skrive det) der n=[sigma][/sigma][funk][/funk][sub]i[/sub] , og f-ene representerer forekomst av x-ene(sum auge) og k er antal kategorier (=mulige utfall). Tilsvarande for standardavviket.
Kan eg gjere denne oppgåva på kalkulator på nokon måte eller er eg nødt til å rekne den på papir?
Eva
Cayley
Cayley
Innlegg: 95
Registrert: 01/03-2004 16:18

Hva slags kalkulator har du da?
På Casio går det an å bruke "STAT-MENU" til dette.
Det går vel an på Texas også skulle jeg tro.
Forklarer gjerne, må bare ha kalkulatoren foran meg først :)

Mvh Eva
Gjest

Eg har Casio kalkulator! (9950GB PLUS)
På førehand takk for hjelpen!
Gjest

I utrekninga av standardavviket står det i løysinga på oppgåva denne mellomrekninga:

[rot][/rot](17484 - 86*13,7[sup]2[/sup])

Eg forstår korleis ein kom fram til 13.7 og 86. Men korleis kjem ein fram til 17484?

Formelen som er gitt for utrekning for tandardavviket er:

s = [rot][/rot]1/n-1(([sigma][/sigma] [funk][/funk][sub]i[/sub] x[sub]i[/sub][sup]2[/sup]) - nx[sup]2[/sup])

(den siste x-en skal ha strek over - altså gjennomsnittet)
Eva
Cayley
Cayley
Innlegg: 95
Registrert: 01/03-2004 16:18

Gå inn på STAT-MENU og legg inn alle de observerte verdiene nedover i ei liste:
  • 4
    6
    6
    6
    7
    7
    8
    8
    8
    9
    9
    9
    osv...
Trykk CALC og deretter 1VAR
Da får du opp en tabell der du finner mye forskjellig, bl.a. middelverdi, summen av alle observasjonene, summen av observasjonene i andre, osv.
Standardavviket der det står xσn-1, altså 3.90
Antall observasjoner er der det står n, altså 86
Middelverdi bli 13.72
Median finner du der det står Med, altså 14
17484 er summen av x[sup]2[/sup]

Var dette greit?

Mvh Eva :)
Svar