Tusen takk til alle sammen!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

Hei!

I morgen er det eksamen for ganske mange, og personlig må jeg si at hadde det ikke vært for dette forumet og de brennende ildsjelene her, så er ikke dette noe jeg hadde sett frem til.

Jeg har drevet med eksamensforbredelser hver dag i to måneder nå, og må si at forumet har vært til gigantisk hjelp. Hvem trenger mattelærere når vi har matematikk.net? :)

Uansett, tusen hjertlig takk til alle sammen, og spesielt:

Janhaa, Emomilol, Vektormannen, espen180, Jarle10, Markonan og ettam. - Dere er noen ekte helter! :D
Sist redigert av MatteNoob den 27/05-2008 13:00, redigert 2 ganger totalt.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
bartleif
Descartes
Descartes
Innlegg: 414
Registrert: 13/03-2008 11:17

Lykke til :) Du kommer nok til å bestå med nesten litt for mye glans.
Er evig takknemlig for forumet jeg og, har lært mer enn eg kunne drømt om på så kort tid p.g.a dette forumet.
Jo flere vinklinger, jo bedre, og her får man de fleste forklaringene og kan finne den beste for seg :) Takk til Kenneth for å ha laget siden, utrolig god side og til så god hjelp til mange :D
mrlogan
Noether
Noether
Innlegg: 22
Registrert: 26/05-2008 10:54

jeg har ikke vært her så lenge, men mattenoob det eneste jeg er sikkert på er at du kommer til å skille! kan jo svare på alt jo =D og øvd i hver dag i 2 måneder er vel der enn jeg har gjort i hele år så, lykek til :P
über matte
ak
Noether
Noether
Innlegg: 31
Registrert: 20/05-2008 15:31

Ja supert forum!!
Tusen takk for all hjelp!!
mathme
Fermat
Fermat
Innlegg: 799
Registrert: 16/01-2008 22:12

MatteNoob skrev:Hei!

I morgen er det eksamen for ganske mange, og personlig må jeg si at hadde det ikke vært for dette forumet og de brennende ildsjelene her, så er ikke dette noe jeg hadde sett frem til.

Jeg har drevet med eksamensforbredelser hver dag i to måneder nå, og må si at forumet har vært til gigantisk hjelp. Hvem trenger mattelærere når vi har matematikk.net? :)

Uansett, tusen hjertlig takk til alle sammen, og spesielt:

Janhaa, Emomilol, Vektormannen, espen180, Jarle10, Markonan og ettam. - Dere er noen ekte helter! :D
Hvordan visste du at du skulle komme opp til matteeksamen 58dager før de sa fra ?? Sannsynligheten for at du skulle komme opp til matteeksamen muntlig/skriftelig blant de 3 valgfagene dine var 2/3*3 = 2/9 = 0,22 = 22%. Kan det bety at du rett og slett satsa på matte 58dager før du fikk beskjed og PANG så havna du faktisk rett på matteeksamen?
Sist redigert av mathme den 27/05-2008 14:10, redigert 1 gang totalt.
fiasco
Thor-André
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 250
Registrert: 23/09-2007 12:42

Privatister kommer UANSETT opp i eksamen, det er jo hele poenget med privatist :)
mathme
Fermat
Fermat
Innlegg: 799
Registrert: 16/01-2008 22:12

Thor-André skrev:Privatister kommer UANSETT opp i eksamen, det er jo hele poenget med privatist :)
Wowow, slow down litt: betyr det at privatister kommer opp i ALLE fagene eller bare 1 av de? Ikke-privatister kommer også opp i eksamen uansett! Men enten skriftelig ELLER muntlig :)
fiasco
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Lykke til på eksamen, MatteNoob! :)

Jeg håper du vil fortsette å være aktiv på matematikk.net selv etter du har tatt eksamen.
Thor-André
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 250
Registrert: 23/09-2007 12:42

mathme skrev:
Thor-André skrev:Privatister kommer UANSETT opp i eksamen, det er jo hele poenget med privatist :)
Wowow, slow down litt: betyr det at privatister kommer opp i ALLE fagene eller bare 1 av de? Ikke-privatister kommer også opp i eksamen uansett! Men enten skriftelig ELLER muntlig :)
Privatister kommer opp i ALLE fagene, hvordan skulle de ellers få karakter i faget?
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

@ espen180:
Hjertlig takk!

Dere blir nok ikke kvitt meg enda, hehe. Jeg brukte forumet her i fjor også, da under et annet nick. Jeg mistet passordet til e-posten, og registrerte dette nicket tidligere i år.

Vurderer å ta 3MX også, ser ut som om det er mye artig der :)

@ mathme:
Ja, privatister kommer opp i alle fagene. Vi får ikke noe standpunktskarakter, bare eksamenskarakter. Som privatist, kan du sitte hjemme, pugge tysk, ta eksamen, og dermed har du en karakter. :) Det er jo slik jeg har forbredt meg til min eksamen.
Sist redigert av MatteNoob den 27/05-2008 14:25, redigert 1 gang totalt.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
mathme
Fermat
Fermat
Innlegg: 799
Registrert: 16/01-2008 22:12

JØss.. betyr det at privatister IKKE har prøve ? Og ikke skole heller ? JEG VIL BLI PRIVATIS NÅ! for jammen, lærerne kan jo ikke en dritt! ... skal jeg bare spørre skolen eller ?
fiasco
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

@ mathme:

Det betyr at privatister som ikke betaler en privatlærer ikke har noen undervisning. Du må tilegne deg all kunnskap og rettledning selv, dessuten må du være veldig strukturert. Videre går du ikke lenger under kvoten for primærvitnemål. - Hvilket er en enorm fordel når du søker videre.

Hvis du stryker i et fag, kan du ta det opp igjen. Du kan også ta fag du aldri har hatt før. I fjor hadde jeg undervisning i 1MY, men jeg ville ha mer matematikk, derfor valgte jeg å ta 2MX alene i år, følte at det var noe jeg kunne klare.

Jeg vil ikke anbefale deg å ta ting som privatist, hvis du har rett til videregående skolegang.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
mathme
Fermat
Fermat
Innlegg: 799
Registrert: 16/01-2008 22:12

MatteNoob skrev:@ mathme:

Det betyr at privatister som ikke betaler en privatlærer ikke har noen undervisning. Du må tilegne deg all kunnskap og rettledning selv, dessuten må du være veldig strukturert. Videre går du ikke lenger under kvoten for primærvitnemål. - Hvilket er en enorm fordel når du søker videre.

Hvis du stryker i et fag, kan du ta det opp igjen. Du kan også ta fag du aldri har hatt før. I fjor hadde jeg undervisning i 1MY, men jeg ville ha mer matematikk, derfor valgte jeg å ta 2MX alene i år, følte at det var noe jeg kunne klare.

Jeg vil ikke anbefale deg å ta ting som privatist, hvis du har rett til videregående skolegang.
Opps, jeg har ikke begynt på vgs ennå, begynner neste år :D Så det gjelder altså ikke ungdomsskolen nei, :(
fiasco
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Lykke til på eksamen, MatteNoob!

Hva var brukernavnet ditt tidligere?
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

mathme skrev:...lærerne kan jo ikke en dritt!...
Forsiktig nå, mathme! Det kan være at noen her inne faktisk er lærere...
Svar