Eksamen 05

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
halten
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 111
Registrert: 16/02-2005 05:13
Sted: Trondheim

Jeg har akkurat laget et nyttig lite program for beregning av forskjellige egenskaper hos vektorer på kalkulatoren. Dette vil jeg gjerne ha med på eksamen, da det er en lettvint måte å kontrollere svarene mine på. Siden alle programmer må være slettet når eksamen begynner, lurer jeg på om det er tillatt å lage et program mens eksamen pågår?
Toppris
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 383
Registrert: 03/02-2005 19:32
Sted: Stavanger

Jeg vil tro at du kan lage programmet under eksamen, men da må du passe på at noen har sjekket at kalkulatoren er tom før du begynner. Blir vanskelig å bevise at du har laget det under eksamen hvis de sjekker i ettertid.

Noe annet som slår meg er at det nok tar mer tid å "lage" dette programmet på nytt enn å det tar å dobbeltsjekke svaret på vanlig måte. Tviler på at hele eksamen handler om vektorer, så du kan jo ikke legge ned så veldig mye tid i det. Sikker på at du ikke har tilsvarende funksjoner på kalkulatoren allerede?
Svar