Kalkulator

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Mab
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 15/06-2006 00:23

Heisann. Trenger å kjøpe meg kalkulator mens jeg styrer med 3MX (har lånt hos en venn så langt, men nå er det start på medisinstudiet, så da gikk ikke det lenger. :D ), men jeg aner ikke vha som godkjennes på VGS. Noen som vet hva som er lov?
Trenger helst en Casio. Jeg begynner på ingeniørstudie etter jul, så det hadde vært fint om jeg ikke hadde trengt å bytte den ut med en gang.
Olorin
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1162
Registrert: 15/12-2006 15:41
Sted: Trondheim
Kontakt:

http://www.casio-europe.com/no/sc/graph ... 850gcplus/

Denne er godkjent for bruk i VGS. På universitetet er HP30S den eneste kalkulatoren som er godkjent for bruk i ing.mat. 1/2/3/4 (Denne koster ca 100kr)

Merk: dette varierer fra linje til linje, så jeg anbefaler å sjekke ut informasjonsidene til de aktuelle studiene du vurderer.
The square root of Chuck Norris is pain. Do not try to square Chuck Norris, the result is death.
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
Mab
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 15/06-2006 00:23

Takk skal du ha. Da skal jeg finne meg en slik en. :)
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

HP30S så fattig ut, ser jo ikke ut som om den har grafing engang. Jeg hadde ikke tatt 3MX med den kalkulatoren der, da hadde jeg fått meg en Casio på bruktmarkedet. Feks 9750G Plus. De taper seg nesten ikke noe i verdi likevel, så du får omtrent det samme igjen når du selger den.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Mab
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 15/06-2006 00:23

Jeg har vært effektiv som fy og skaffet meg en Casio CFX-9850GC PLUS brukt, regner med det går fint. Og om jeg må revurdere når jeg begynner på uni, så får jeg selge driten og finne no annet. :P Noe må man jo blåse studielånet på....
Svar