Grafisk kalkulator

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Zlatan
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 150
Registrert: 10/05-2008 16:46

Skal ha eksamen i matte snart, og er blitt bedt om å bruke kalkulator på en del oppgaver. Jeg selv slurver litt med grafisk lommeregner.

Har noen en side med regler eller oversikt hvordan man bruker en grafisk kalkulator?
matte hva for noe?
matematikk.net - Norges beste matte side :)
2357
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1180
Registrert: 07/12-2007 22:08

Ja, den kalles bruksanvisningen. Eventuelt er det lettere å hjelpe hvis du spesifiserer hvilket merke du har.
Zlatan
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 150
Registrert: 10/05-2008 16:46

Jeg gidder ikke å lese en bruksanvisning med 300 sider, og 4/5 av det som står der er noe jeg ikke trenger, dessutten så står det så masse avanserte forklaringer.

Jeg har en Casio


Edit: Bare dropp dette temaet. Fant allikevel ut at det sto bakerst på matematikk-boka ;)
matte hva for noe?
matematikk.net - Norges beste matte side :)
meCarnival
Riemann
Riemann
Innlegg: 1686
Registrert: 07/09-2007 19:12
Sted: Trondheim

Innholdsfortegnelsen vil nok også lede deg til en helt del :wink:
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
mathme
Fermat
Fermat
Innlegg: 799
Registrert: 16/01-2008 22:12

Zlatan skrev:Jeg gidder ikke å lese en bruksanvisning med 300 sider, og 4/5 av det som står der er noe jeg ikke trenger, dessutten så står det så masse avanserte forklaringer.

Jeg har en Casio


Edit: Bare dropp dette temaet. Fant allikevel ut at det sto bakerst på matematikk-boka ;)
Casio Fx9860G SD ?

Da er det rett fram. Vanskelig å forklare hvordan du skal bruke kalkulatoren, men du kan derimot spørre det du ikke forstår, da hjelper jeg deg gjerne!

edit: ok, leste ikke editten!
fiasco
Svar