Studieteknikk ????? HVordan skal jeg gjøre det?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei! Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt ? Jeg har problem med å finne en bra studieteknikk. Akurrat nå går jeg GK. Og det har bare gått nedover karakter messig. Jeg skjønner nesten alt læreren forkalere og sier. Men jeg veit ikke hva som skjer på prøver? Er det noen som kunne hjelpe meg litt ?????????
mathvrak
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 420
Registrert: 18/04-2005 00:00

Les denne

http://www.matematikk.net/ressurser/stu ... eknikk.php

Etter min erfaring lærer jeg lite av forelesninger og når noen prøver å lære meg noe. Jeg lærer mye hvis jeg har lært halvparten på egenhånd. Hjernen forsøker å koble sammen informasjon man har fra før med noe nytt. Derfor er det fornuftig å lese stoffet før timen. Da har du laget "knaggene" du kan henge ny informasjon du får timen. Hvis du ikke har fått med deg noe i timen vil jeg anbefale deg å "leke lærer". Ta notater fra boka, forsøk å lære en venn stoffet.

noen tips på veien:
- Gode arbeidsvaner
- ha alltid noe å kladde på når du leser.
- før inn i arbeidsboka, som om du skulle presentert stoffet for noen andre , etter du har forstått noe.
- vær kritisk til hver eneste setning du leser.

bruk disse tre siste tipsene systematisk.

Glemte å jo noe viktig her, regne mange oppgaver
Svar