om eksamen og elevbok..

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

jeg lurer på en ting. Fikk idag høre at jeg skal opp i 1MX, og etter å ha tatt seg sammen, :cry: litt, :evil: bli skikkelig forbanna, fant jeg ut at her må det tenkes litt. Formelboka å ordnes på nytt, viske ut ting, å lage en bedre oversikt. det jeg lurer på er om jeg bare kan skrive på de blanke sidene i boka, eller om jeg kan skrive litt overalt(innimellom formler, formler som tilhører temaer som er opplistet osv.) i boka.
Noen som har noen tips til meg om hva jeg bør øve på? skjønner det er vanskelig for dere å si da, men men.
Noen som har hatt eksamen på vgs? hvordan foregår det? er det strengt? Vel, håper på noen svar jeg da, hilsen meg :P
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

hei! jeg fikk også vite at jeg kom opp i 1mx idag. jeg er spent men håper jeg er foreberedt nok. jeg prøver ikke å stole for mye på regelboka. isteden bruker jeg tiden til å gjøre oppgaver med andre og alene.

prøv å bruke matte aktivt. det mitt råd. hvis du gjør lignendes oppgaver er du mer foreberedt og mindre sjanse for å bli overrasket å få jerneteppe. løse gamle eksamensoppgaver for eks.?
andersfk
Noether
Noether
Innlegg: 39
Registrert: 21/04-2005 20:54

Anonymous skrev:det jeg lurer på er om jeg bare kan skrive på de blanke sidene i boka, eller om jeg kan skrive litt overalt(innimellom formler, formler som tilhører temaer som er opplistet osv.) i boka.
Rimelig sikker på at det er de samme reglene i år som i fjor. I så fall kan du skrive tekst også på sider hvor det er tekst fra før. Det du må passe på er å ikke øke antall sider.

"Elevene kan også skrive på de sidene der formlene og annen trykt tekst står. Elevene kan altså skrive hva de vil – hvor som helst – i formelsamlingen."
(Fra Utdanningsdirektoratet, rundskriv L-28-2003)
Anonymous skrev:Noen som har hatt eksamen på vgs? hvordan foregår det? er det strengt?
Jeg ble trukket ut til skriftlig 2MX i fjor. Det er sannsynligvis mange flere vakter i rommet enn du er vant med fra tentamenene. Hvis du er av den redelige sorten som ikke jukser, er dette egentlig bare en fordel, i hvertfall på min skole. Siden "lufting" av elevene skal skje enkeltvis, har skolen så mange vakter i rommet, at du får tatt pauser når du trenger det. Uten å vente.
Vaktene skal også kunne hjelpe deg med alt det formelle (nummerere arkene, sette på eksamensnummer, fagkode etc.).
Gjest

andersfk skrev:Rimelig sikker på at det er de samme reglene i år som i fjor. I så fall kan du skrive tekst også på sider hvor det er tekst fra før. Det du må passe på er å ikke øke antall sider.
Hva mener du med å øke antall sider? mener du lime inn sider å slikt?
For det har jeg jo ikke tenkt å gjøre, hehe :lol:

greit at det er mange vakter syns jeg, men alikevel kan det foregå juksing. Så f.eks på eksamen i 10 i fjor, da hadde vi flere vakter(sikkert ikke like mange som på en GK eksamen) men alikevel var det juksing(ikke av meg). Syns d bli for urettferdig mot de som ikke gjør det jeg..
Gjest

Dette lurer jeg også på?Det er ikke lov til å lime ting inn i formelboka nei? :oops:
Svar