forberedelse

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

har noen tips til forbredelse til eksamen?

jeg gjør alle øvingsoppgavene i læreboka i tillegg til alle de i oppgaveheftet i noen kapitler. og så gjør jeg tidligere eksamen.

jeg vet at matte skal ikke pugges men forstås.
Men er det noe mer jeg kan gjøre? blir kjempeglad for svar fordi jeg er ganske nervøs :roll:
MG
Cayley
Cayley
Innlegg: 82
Registrert: 08/05-2005 23:27

Et godt tips hadde vært å kjøpe et eksamenshefte med tidligere eksamener i. Oppgavene på eksamen pleier å være litt annerledes enn de i boken.
mathvrak
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 420
Registrert: 18/04-2005 00:00

Det du beskriver er fornuftig arbeidsmåte syns jeg.

- Det kan være lurt som MG skriver. Vil bare legge til at det kan til tider være greit å ta et skritt tilbake og prøve å også få sammenhengen. Tenk litt abstrakt. Bla litt bakover i kapitlene og koble gammelt med nytt. SÅ når du får lureoppgaver har du danne en viss oversiktslik at du kan koble problemer med løsninger.

- Noter tiden du bruker på en gammel eksamen. Prøv å finjustere tidsbruken når du øver.
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

god idè! en ting jeg sliter med på eksamen er tidsbruken.
Svar