Prosjekt i matte 1mx

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei må ha et prosjekt i matte :? og lurer fælt på hva jeg skal ha prosjekt om. kan være hva som helst men må ha sammenheng med læreplanen.
Noen forslag? Noen berømte matematikkere jeg kan skrive om med sammenheng i 1mx-stoff??
knut1

et forslag:
Velg det gyllne tallet. Der finner du utrolig mye på nettet.

prøv et goolesøk etter 'Fibonacci' + 'Phi'

Du skriver fort 10 sider om dette 'magiske' tallet som opptrer 'overalt' i naturen.
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

i læreboka vår står det faktisk forslag til prosjekt arbeid i forbindelse med newton, leibniz ogstriden mellom dem. dessuten kan du skrive om utviklingen av matematikk og teknikk på 1700-tallet og opplysningstiden om hva som kjennetegner den og hva slags betydning for matematikk og naturvitenskap.
Gjest

Noen som kjenner noen berømte matematikkere fra algebra elles sannsynlightesregning???

trenger svar fort
Gjest

Hvilken betydning hadde den franske matematikeren François Viète på matematikken

Høres dette ut som e grei problemstilling???

Burde jeg byte ut matematikken med noe annet synset at det hørtes rart ut
Svar