Formelhefte

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei!Er det en regel som seier at det kun er lov å skrive på notatsidene i formelheftet?Skal opp i matte 1X i morgen..:/
Gjest

Nei, du kan skrive hvor du vil i formelheftet, til og med på forsiden, og mellom formler. Men det er en regel som sier at du ikke kan øke antall sider :) Lykke til!
Gjest

Anonymous skrev:Nei, du kan skrive hvor du vil i formelheftet, til og med på forsiden, og mellom formler. Men det er en regel som sier at du ikke kan øke antall sider :) Lykke til!
Hva menes egentlig med å øke antall sider? menes d å lime inn et ark?Så jeg kan f.eks skrivve under selve avsnittet om volum og overflate?(liksom under selve den ruta.)

Er så nærvøs for om jeg gjør feil jeg, vil jo ikke sitte å viske ut fordi jeg ikke har lov til å gjøre slik å slik. Noen som vet om en side hvor forskjellige regler står?
dawns

jeg har dawns!!!!



jeg vil se til at dere ikke mobber folk med dawns.
Gjest

Anonymous skrev:Nei, du kan skrive hvor du vil i formelheftet, til og med på forsiden, og mellom formler. Men det er en regel som sier at du ikke kan øke antall sider :) Lykke til!

Takk! :D
Gjest

Anonymous skrev:Nei, du kan skrive hvor du vil i formelheftet, til og med på forsiden, og mellom formler. Men det er en regel som sier at du ikke kan øke antall sider :) Lykke til!

men hva menes med å øke antall sider?
Gjest

Regler for bruk av elevbok i matematikk ved eksamen vår og høst 2004

o Som eneste tillatte elevbok ved eksamen brukes nåværende formelsamling – utfylt med egne notater: ”Formelsamling i matematikk” utgitt av Gyldendal Undervisning - ISBN 82-05-29995-1 (nynorsk) og ISBN 82-05-29845-9 (bokmål). Denne formelsamlingen har vært godkjent til bruk ved eksamen de senere år.

o Formelsamlingen har ni blanke sider (i tillegg til permene) som kan brukes til egne notater. Elevene kan også skrive på de sidene der formlene og annen trykt tekst står. Elevene kan altså skrive hva de vil – hvor som helst – i formelsamlingen. Det er ikke gitt begrensninger på skriftstørrelse eller om at alt må være håndskrevet. Antall sider i heftet må ikke økes.

o Til eksamen kan en bare ha med én elevbok – i form av formelsamlingen utfylt med egne notater.
Svar