Glemte noe på eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
martingull
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 04/06-2005 12:01
Sted: Oslo

Hvis man glemmer å skrive hvilken kalkulator man brukte på eksamen, hva skjer da?

Jeg har bare en helt vanlig TI-83 Plus, altså ikkeno hokuspokus.

Den enste avanserte funksjonen jeg egentlig brukte var sin invers. Integrasjon ble gjort ved hjelp av nøtta.
retard
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 14/01-2005 12:02
Sted: Stavanger

Det blir neppe noe problem.
Gjest

Det blir neppe noe problem.
Håper det.

Syns vaktene kunne gjort oppmerksomme på dette.
Jeg leste all informasjonen før jeg begynte, men glemte også å skrive ned navnet på lommeregneren.
Sånn går det når man er stresset. :cry:
kalleja
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 292
Registrert: 23/04-2006 02:57
Sted: Trondheim

var like før jeg glemte det selv, av gammel vane leser jeg aldri det som står først, pleier bare å være det samme gamle mølet, men siden det var Eksamen tenkte jeg det var lurt å lese det før jeg stakk :p
Gjest

Det bør vel ikke ha så mye å si om man har glemt å skrive på hvilken kalkulator man har. De fleste operer vel enten med TEXAS eller Casio vil jeg tro. Dessuten kan ikke det faktum at man har glemt å skrive på hvilken kalkulator man bruker gjenspeile ens kompetanse i faget matematikk.
Gjest

huff skulle man gjøre det... Håper ikke det har noe betydning på karakteren :(
Gjest

Det har absolutt ingen betydning på karakteren.
Men skulle du f.eks. løst ei derivasjonsoppgave ved bare å skrive svaret, når det må mye avansert regning for å komme frem til det. Så kan de lure på om du har fusket.
Noen kalkulatorer har derivasjonsformler innebygd osv.
Skulle de være i tvil vil de sjekke kalkulatoren osv.
Gjest

Det burde vært et eget felt der man skal skrive inn navnet på/hvilken kalkulatormodell man anvender under eksamenen.
(På samme vis som det er felt for klasse, eksaminandnummer, kurs/linje, osv.)
Svar