Formlikhet

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Kjipern

Hvis jeg skal finne ut hvor lang en side er i den ene trekanten uten å vite den tilsvarende siden i den andre trekanten, hva må jeg gjøre da. syns jeg husker noe med to x'er og greier
martingull
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 04/06-2005 12:01
Sted: Oslo

Jeg tror jeg hadde denne oppgaven når jeg hadde matte eksamen på ungdommsskolen for mange år siden.

er oppgaven at:

Du har en likesidet trekant der alle sidene er lik S. Du vet at arealet på trekanten er lik 64 cm[sup]2

Finn lengden av S.

Dette var eksamensoppgave for mange år siden, så den har sikkert funnet veien inn i lærerbøkene nå.

[/sup]
Gjest

martingull skrev:Jeg tror jeg hadde denne oppgaven når jeg hadde matte eksamen på ungdommsskolen for mange år siden.

er oppgaven at:

Du har en likesidet trekant der alle sidene er lik S. Du vet at arealet på trekanten er lik 64 cm[sup]2

Finn lengden av S.

Dette var eksamensoppgave for mange år siden, så den har sikkert funnet veien inn i lærerbøkene nå.

[/sup]
Oppgava til Kjipern var jo helt annerledes enn denne her.
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

problemet er ganske vagt...kan du ikke presisere hva slags trekant du har osv...?
Svar