HJELP R1!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Foxen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 15/05-2009 23:52

Har privatisteksamen i R1 på torsdag og trenger hjelp! Har vært nødt til å prioritere mange andre ting enn matematikkeksamenen, så jeg håper på å ro i land en toer eller en treer. Har blant annet fokusert på biologi 1+2, samt andre oppgaver på skola.

Så, ja, sannsynlighet og vektorer synes jeg det er det jeg kan best. Kan så å si ingenting av det andre. @_@ Så ja, hva _BØR_ jeg lese på sånn at jeg i alle fall klarer å stå? Skal bruke hele onsdagen.

DEL 1 virker for øvrig rimelig simpelt, tar ting rimelig lett, men rekker selvsagt ikke hele boka på en dag.

Ut i fra tidligere eksamener virker det som om jeg jeg burde se på derivering av funksjoner, finne grenseverdier, trekke sammen (algebra?), kort om vektorer, polynomdivisjon.... pytagoras?

Uansett!
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

1. Gjøre eksamensoppgaver *print dem ut og gjør dem skikkelig*
2. Får man ikke til en oppgave leser man i boken
3. Prøver på oppgaven igjen
4. Sjekke Internett / youtube / wolfram alpha / khan academy / kalkulator
5. prøve på oppgaven igjen
6. Spørre her

http://www.matematikk.net/ressurser/mat ... hp?t=25638

Du klarer i det minste å løse 2-3 av disse.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
mathme
Fermat
Fermat
Innlegg: 799
Registrert: 16/01-2008 22:12

Foxen skrev:Har privatisteksamen i R1 på torsdag og trenger hjelp! Har vært nødt til å prioritere mange andre ting enn matematikkeksamenen, så jeg håper på å ro i land en toer eller en treer. Har blant annet fokusert på biologi 1+2, samt andre oppgaver på skola.

Så, ja, sannsynlighet og vektorer synes jeg det er det jeg kan best. Kan så å si ingenting av det andre. @_@ Så ja, hva _BØR_ jeg lese på sånn at jeg i alle fall klarer å stå? Skal bruke hele onsdagen.

DEL 1 virker for øvrig rimelig simpelt, tar ting rimelig lett, men rekker selvsagt ikke hele boka på en dag.

Ut i fra tidligere eksamener virker det som om jeg jeg burde se på derivering av funksjoner, finne grenseverdier, trekke sammen (algebra?), kort om vektorer, polynomdivisjon.... pytagoras?

Uansett!
Jeg forstår ikke hvordan du har klart biologi 1 + 2 uten matematikk! Her er et råd: ikke sats lavt på matte, det er byggesteinen til alle andre fag.
fiasco
Svar