Vil noen anbefale å studere 2MX, samtidig som 3MX

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Frank R. Haugen
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 03/12-2004 13:47
Sted: Mandal

Jeg har trnkt å ta 3MX som privatist sammtidig som jeg har 2MX, hvor vanskelig vil det bli?

Og hva ligger 3MX pensumet?
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

lærerplanene kan du finne på utdannigsdirektorarets sider.

3mx bygger videre på 2mx. er det ikke bedre å være fortrolig med det først? det gir et mye bedre grunnlag for deg hvis du tar 3mx etterpå.
Gjest

Det er vanskeleg å seia kor vanskeleg det er å ta 2MX og 3MX samtidig, utan at eg veit kva nivå du held. Eg for min del tok 2MX til hausten eit år og 3MX våren etter, men det var med toppkarakterar. Er du på eit slikt nivå, så skulle dette kunna gå greitt, men dersom du slit med 1MX-nivået og/eller ikkje klarar å meistra 2MX i løpet av eit par-tre månader, så vil nok ikkje dette vera særleg tilrådeleg.
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

Anonymous skrev:Det er vanskeleg å seia kor vanskeleg det er å ta 2MX og 3MX samtidig, utan at eg veit kva nivå du held. Eg for min del tok 2MX til hausten eit år og 3MX våren etter, men det var med toppkarakterar. Er du på eit slikt nivå, så skulle dette kunna gå greitt, men dersom du slit med 1MX-nivået og/eller ikkje klarar å meistra 2MX i løpet av eit par-tre månader, så vil nok ikkje dette vera særleg tilrådeleg.
går det an? :shock: jeg skjønner ikke hvordan folk får 6 i matte...de må være utenomjordiske!
MacGyver
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 06/06-2005 05:24

Spørs hvordan man definerer "toppkarakter" det. Enkelte snakker jo om både 5 og 6 med det uttrykket. Nå er det et par år siden jeg hadde de fagene, men jeg ville gjort det på den måten at jeg gjor meg helt ferdig med 2 mx før man begynner på 3mx. De bygger litt på hverandre, så det å lese de to fagene parallellt er nok ikke ideelt på noen som helst måte.
Gjest

Det er mulig. Jeg kjenner en som gjorde det. Ikke helt ideellt, men gjennomførbart. Også for de som ikke er på et veldig nivå. Mne det krevest jobbing.

Lykke til :)
Svar