privatist 2mx

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

jeg har fire studieretningsfag til neste år. jeg vurderer å ta 2mx som privatist for kunne ta et ekstra fag til. jeg er ikke proff i matte men med masse trening greier jeg meg.

burde jeg ta 2mx som privatist? eller blir det kanskje å ta vann over hodet? vil også høre fra de som har hatt erfaring fra fjernundervisning og internettskole og sånn :)
Gjest

Tror nok det kan bli vel mye. Lett å gape over for mye før man har begynt. Been there - done that...
Gjest

Kva med å sjå på nokre kapittel no i sommarferien, og prøva å få mest mogleg innabords før skuleåret startar? Du har jo litt tid til å bestemma deg... (berre du ikkje brukar heile ferien til 2MX, det er jo trass alt både sommar og ferie)
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

jepp! har allerede bestilt matteboken og skal gå gjennom noe :)
anonym

Selv leste jeg 2mx på egenhånd, det gikk veldig bra. Gjorde det på ca 8 uker. Da hadde jeg litt mindre fag på skolen, derfor hadde jeg gankse mye tid. Ville anbefale deg å prøve. Du burde,i motsetning til hva jeg gjorde, gjøre en avtale med en lærer slik at du kan få hjelp dersom du virkelig står fast med noe. Det vil spare deg for mye.
mathvrak
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 420
Registrert: 18/04-2005 00:00

Jeg ville meldt meg opp i 2mx for å ha den muligheten i boks. Deretter fulgt faget parallelt med resten. 3 uker senere vurdert å fortsette eller kutte ut 2mx. For da har du kommet så godt i gang at du kan bestemme hva du klarer.
Svar