Hva er det som sperrer??

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Jøye meg....

Da jeg gikk ut av vgs hadde jeg toppkarakter i matte!
Så skulle jeg ta et sånt halvårig realfagskurs i matte og fysikk siden jeg liksom var så veldig smart.
Det viste seg plutselig at jeg ikke var så smart lengre. Da vi begynte med Derivasjon og integrasjon var det noe som bare ble sperret, og jeg skjønte ingen verdens ting. Særlig av integrasjon.
Jeg strøk selvfølgelig på eksamen og skal nå prøve å ta den opp. Fikk vite at det bare er en måned til og jeg fins ikke motivert for å lese. :oops:

Er det noen som har gode forslag hva jeg burde gjøre, hvordan jeg burde gjøre det, og hvorfor jeg gjør det??!!
Jeg vil være evig takknemlig til den som klarer å ta bort sperren min...

Enkle integrasjonsoppgaver går greit. Nei nå tuller jeg. Det gjør faktisk ikke det.

Sliter jo også med rekker og vektorer og egentlig det meste, men den største sperren ligger i integrasjon.

Makan. :cry:
Gjest

Er problemet at du ikke forstår hva du gjør, da, eller? For ellers er det jo bare å følge regler.
Gjest

Jeg hadde også mistet motet dersom jeg strøk på eksamen. Har hørt at den forkurseksamenen var 'fæl' fra lærere.

Når det gjelder matte så er det jo forskjell på folk. Noen forstår ting fra den praktiske siden, mens andre bruker teoretiske metoder. Kan hende du burde se litt på fysikkoppgaver som handler om fart, veigrafer og slikt. Enkle oppgaver kan være nyttig repetisjon.

Teoretisk sett er det mulig du må jobbe mere helt enkelt. Ikke sitt for mye på nettet!
Svar