Kalkulator i videregående

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
dj_omaz

Hei.
Jeg har som alle på videregående, en avansert kalkulator. Den jeg har heter Casio CFX-9850GC Plus.

Jeg har bare et lite problem, og det er at jeg vil løse andregradslikninger på PC. Casio'en min er ødelagt, og det koster oppunder 1000 kr å kjøpe en ny, så: Noen her som vet om et program der du kan løse andregradslikninger ? (Til PC)

Tusen takk til alle svar :D :wink:
Dinesh

hei, du kan tegne en graf ved hjelp av dette programmet. Du får lasta ned programmet på denne siden

http://www.download.com/Graph/3000-2053 ... ag=lst-0-4

Det som menes med å løse en andregradslikning er at du skal finne nullpunktene. Nullpunktene kan du finne ut ved å ha tastet inn hele andregradsuttrykket på programmet, da får du fram en figur av en graf. Det er grafen for andregradslikningen. Ved å se på grafen kan du finne nullpunktene. Nullpunkter er verdien for x når y=0


Håper at det var nyttig hjelp
Svar