Side 2 av 2

InnleggSkrevet: 26/02-2012 21:57
malef
Det høresu bra ut, og det ville jo forsåvidt vært rart om man skulle straffes for å kunne mer enn pensum :)

InnleggSkrevet: 26/02-2012 22:06
Nebuchadnezzar
På eksamen fikk jeg oppgitt en trekant hvor alle sidene var oppgitt, også skulle en bestemme arealet, du kan jo få tygge litt på den =)

a = 13
b = 4
c = 15

Løse med og uten 1T metoder.

InnleggSkrevet: 26/02-2012 22:21
malef
Her har jeg ikke så mye annet enn T1-metode å stille opp med ennå ... Finner vinkelen 112,6° mellom a og b med cosinussetningen, deretter arealet 24 med arealsetningen. Er det korrekt? Hvilken metode brukte du?

InnleggSkrevet: 26/02-2012 22:30
Nebuchadnezzar
Jeg brukte Herons formel (Google that funky stuff)

Men ved å regne ut vinkelen klarer ikke du å få et nøyaktig svar. Så dermed brukte jeg samme metode som deg, men for å få et nøyaktig svar brukte jeg også at

[tex]\sin\left( cos^{-1}(x) \right) = \sqrt{1 - x^2}[/tex]

Nå var jeg snill å gi deg pene tall, mens på eksamen ble svaret noe rotgreier. Som du ikke ville klart med standard 1t greier =)

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1277778

InnleggSkrevet: 26/02-2012 22:51
malef
Den var ikke dum! Får prøve meg litt med den - takk for tipset!

Re: Bestem a slik at brøken kan forkortes

InnleggSkrevet: 06/09-2019 10:18
Allviten
Snakker meg om å være hoven. Vi gir vel jammen i om du har fått toppkarakter og går på NTNU. Det du synes er sunn fornuft er ikke sunn fornuft for alle andre. Jeg får ikke -5 til å stemme oppi dette. Kan du forklare hvordan a kan være -5?

Dess uten får man ikke hentet ekstra poeng. I matematikk får man maks 100% per oppgave. Ved noen private skoler kan det hende at hvis læreren liker deg får man bedre karakter.

Re:

InnleggSkrevet: 06/09-2019 10:22
TOSK
[quote="Nebuchadnezzar"]Noen grunn til at dere overkompliserer ?

Jeg synes din forklaring var veldig forvirrende og rotete.