trenger hjelp - privatist

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
aainaa007
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 26/08-2012 14:27

Hei alle sammen

Jeg trenger sårt hjelp her
det er 15 år siden sist jeg var på skolebenken, og mye er forandret, og jeg er ikke akkurat super elev heller

Jeg mangler 4 fag for å oppnå generell studiekompetanse, matte, naturfag, historie og norsk

slik jeg har forstått det er det 2 eksamenere i matte, altså matte p1 og p2
3 i norsk, bokmål, sidemål og muntlig, og 1 hver i naturfag og historie
totalt 7 eksamener jeg må ta (rett meg hvis det er feil)

så, jeg tenker å ta matte p1 og p2 og historie til jul
og norsk og naturfag til sommer


på matten kan man ta med pcen sin på del to?
altså, man kan jo ha alle oppgavene på pcen?
er eksamen interaktiv?
eller på papir?

hvilken kalkulator anbefaler dere.
Jeg skal ikke bruke matte noe særlig i fremtiden, har tenkt å søke meg inn på offentlig styring/statsvitenskap eller no sånt.

kalkulator må ikke være så enkelt heller at jeg ikke får grafene tegnet ferdig, det hadde vært en fordel på eksamen.


takker på forhånd for alle svar, jeg er 34 år og mye er forandret siden sist..:)
2357
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1180
Registrert: 07/12-2007 22:08

Søkere over 25 år som ikke har generell studiekompetanse, kan søke på grunnlag av realkompetanse.

Du kan ha med PCen din på del II. Det er imidlertid lite realistisk at du har oppgavene fra før på den. Den er ikke interaktiv og leveres på papir.
Svar