Kalkulator hjelp (graf hjelp) Casio fx-82ES

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Newton3812
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 15/10-2012 22:09

Hei.

Har nettopp overtatt en casio fx-82es og det jeg lurer på er hvordan man skal tegne grafer på den? For har hørt at virkelig skal fungere, men har som sagt ikke funnet ut av det selv, enda jeg har søkt både litt her og litt der (google er visst ikke min venn allikevel)

Jeg har skjønt såpass som å trykke på Shift og Mode/Setup knappen for så å velge 5 (aka Gra som jo helt sikkert står for Graph) men da husker jeg ifra min eld gamle kalkulator ifra VGS at det skulle dukke opp noe X= og Y= og slike ting, men alt som kommer fram på skjermen her er......ingenting... så jeg er selvfølgelig veldig forvirret her jeg sitter og stirrer på skjermen med et tomt blikk :oops:

Alt som står på skjermen er en "M" oppe og en "G" også. Såvidt jeg har forstått er M at det er en eller anne variable eller matte stykke lagret på minnet (vet ikke hvordan jeg skal slette dette eller om det har noe med problemet mitt å gjøre) mens G nok står for at den er på Graph mode.

Så hvis noen har en idé om hvordan jeg kan få fram dette (for hun jeg overtok den ifra mener at hun har laget/tegnet grafer med denne kalkulatoren, så det skal ikke være problemet) så hadde det vært til kjempe stor hjelp!! :D

Takker på forhånd for eventuelle svar eller ideer :)
Svar