Etterlyser løsningerforslag til Fysikk 2 eksamen 2012

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
rembrandt
Descartes
Descartes
Innlegg: 425
Registrert: 10/11-2011 08:47

Hei,

lurer på om noen har tilgjengelig løsningsforslag til fysikk 2 eksamen for vår 2012 og høst 2012?

Vil være veldig takknemlig om noen kunne gi det til meg.


På forhånd takk.
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Nibiru
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 230
Registrert: 14/10-2012 16:26

Jeg tror ikke det finnes en.
Her er det hvertfall noen oppgaver fra 2012.
rembrandt
Descartes
Descartes
Innlegg: 425
Registrert: 10/11-2011 08:47

Hei,

lurer på om noen her på forumet har notater av forelesning i Fysikk 1 og Fysikk 2 som de ønsker å dele?

Jeg skal ta eksamen i begge fagene som privatist og det hadde vært stor hjelp om noen kunne dele sine notater med meg.


På forhånd takk
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Hoksalon
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 265
Registrert: 03/08-2010 22:12

Jeg anbefaler deg å bare begynne å gjøre oppgaver i bøkene. Spesielt mekanikken må du ha kontroll på, og da er det som regel mengdetrening som gjelder.
rembrandt
Descartes
Descartes
Innlegg: 425
Registrert: 10/11-2011 08:47

hei,

takk for konstruktivt tilbakemelding.

Hvilken strategi vil lønne seg med tanke på å gå gjennom pensum i begge fagene?

Bør jeg lese kapittel for kapittel og løse oppgaver etter hvert kapittel?

Eller bør jeg bare gå løs på oppgaver?
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
rembrandt
Descartes
Descartes
Innlegg: 425
Registrert: 10/11-2011 08:47

hei,

takk for konstruktivt tilbakemelding.

Hvilken strategi vil lønne seg med tanke på å gå gjennom pensum i begge fagene?

Bør jeg lese kapittel for kapittel og løse oppgaver etter hvert kapittel?

Eller bør jeg bare gå løs på oppgaver?
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
2357
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1180
Registrert: 07/12-2007 22:08

Les definitivt kapittelet før du går løs på oppgavene. Ellers finner du oppgaver du ikke klarer å løse, og blir nødt til å gå tilbake å lete etter den relevante informasjonen i teksten, og så gjentar prosessen seg for hver nye oppgave og til slutt har du brukt mer tid på å jobbe deg tilbake enn om du hadde lest pensum først. Gjør også oppgavene fra et kapittel før du begynner på neste. Hvis man leser hele boken før man gjør oppgaver, vil det selvsagt føles som om man jobber mye raskere, men stoffet vil ikke sitte like godt og man kan fort ende opp med hull i kunnskapene.
rembrandt
Descartes
Descartes
Innlegg: 425
Registrert: 10/11-2011 08:47

Noen andre gode kommentarer som kan komme godt med til forbredelsen av fysikk eksamen...
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
dan
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 188
Registrert: 25/09-2010 16:38

Siden du ber om flere tilbakemeldinger: Du bør absolutt lese stoffet først. Så gjøre oppgaver. Og til slutt løse gamle eksamenssett.
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Kjenner du til denne boka?


....og etter litt "googling" fant jeg:

http://fysikk2.cappelendamm.no/artikkel ... tid=451466

http://www.diskusjon.no/index.php?s=cb7 ... _id=491990

Den siste linken er ei zip-fil som lastes ned når du følger linken.

Dette fant jeg etter under to minutters søk på nettet. Har du ikke prøvd å søke selv?
Svar