Når bruker det som regel å være muntlig eksamen i Fysikk 1?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

Heisann,

Etter å surfet litt på nettet fikk jeg inntrykk av at eksamen i Fysikk 1 som regel ble avholdt i løpet av mai, men Sonans sier at muntlig eksamen bruker å variere mellom 15. mai og 20. juni.

Jeg er oppmeldt på privatistkontoret i Oslo.

Grunnen til at jeg spør er at jeg egentlig er opptatt fra 10.juni og utover, men da ser det ut som om de planene må legges på is så lenge.

Dato for muntligeksamen er vel noe som kan variere over landet i motsetning til skriftlig?

Mvh

Johan Nes
rembrandt
Descartes
Descartes
Innlegg: 425
Registrert: 10/11-2011 08:47

Normalt skal du være ferdig med muntlig til 10 juni, men alt er
avhengig av hvilken parti du kommer inn på....du kan jo skrive
til privatistkontoret og be dem sette deg på tidligere parti fordi
du skal gifte deg den 10 juni......
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Nibiru
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 230
Registrert: 14/10-2012 16:26

Jeg hadde den rundt 16 juni som elev. I 2012.
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

rembrandt skrev:Normalt skal du være ferdig med muntlig til 10 juni, men alt er
avhengig av hvilken parti du kommer inn på....du kan jo skrive
til privatistkontoret og be dem sette deg på tidligere parti fordi
du skal gifte deg den 10 juni......
Takk for tipset! Jeg visste ikke at det var ulike partier innen Fysikk 1.

Sannheten er faktisk at jeg skal i et bryllup den 15. juni, men vi planla å reise den 10. juni, så det er ikke så langt fra sannheten. :o
Nibiru skrev:Jeg hadde den rundt 16 juni som elev. I 2012.
Det er ikke bra. :(
mstud
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 825
Registrert: 14/02-2011 15:08
Sted: Matteboken (adresse kun gyldig i semesteret) :)

Normalt er muntlig privatisteksamen ferdig senest 10. juni, men man har ingen garanti for det. Muntlige privatisteksamener kan også være 29. april e.l. Muntlig eksamen for elever er generelt senere enn for privatister.

Din eksamensdato avhenger av hvilket parti du blilr satt opp på, eksamenskontoret pleier ikke, etter det jeg har hørt, å flytte noen mellom datoene som helst vil ha en annen dato enn de er satt opp med.


Ellers har jeg hørt at privatistskolene har jobbet for at deres "elever" skal bli satt opp senere enn de som leser fag på egenhånd. Det vil m.a.o. også kunne spille inn når det gjelder hvilken dato du får.

Man får vel normalt brev med dato man er satt opp på i mars. Du kan høre med dem om de vil ta hensyn, men de vil kanskje svare at: Det er mange som ønsker seg tidlig eksamen, og vi kan ikke love noen at de skal få det, vi må sette opp datoene slik at det "går opp". eller noe i den duren.
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.

Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

29. april var noe tidlig igjen. :)

Jeg får sende en mail og høre. :)

Takker.
Svar