Bevisføring R1/R2 - Generelle spørsmål

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

Heisann,

Driver og jobber meg gjennom VGS pensum for andre gang og prøver å fokusere litt mer på å henge med på bevisene, skjønt jeg ikke bruker altfor mye tid på det.

Til de av dere som fulgte undervisning på skole, hvor mye tid ble brukt på bevisføring?

Ser man på gamle eksamenssett, så er det vel lite (ingenting?) av dette på selve eksamen, om man ser bort fra induksjonsbeviset i R2.

Akkurat nå prøver jeg å jobbe meg gjennom bevisoppgavene i R1 (første kapittel) og merker at jeg sliter litt med oppgavene og synes til og med det kan være vanskelig å forstå fasiten.

Regner med det blir mer av dette til høsten, avhengig av om jeg ender opp på universitet eller høyskole (mindre etter hva jeg har hørt).

Noen tanker?

Generelt føler jeg at det som står om bevisføring i Sinus er veldig kort og ikke så enkelt forklart. :)
Svar