Eksamen på mandag

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Maria N.
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 29/04-2005 22:48

Jeg skal forbedre 3'ern jeg fikk sist..
Det er eksamen i 1MY og jeg lurer på sannsynligheten for å få en oppgave i sannsynlighetsregning.
Sist lot jeg den stå blank (1 ut av 7 oppgaver), hvor mye kan det ha hatt å si for karakteren min?
Jeg strekker meg mot en 5'er (trenger et høyt snitt for å bli akseptert på
sosionom studiet i Oslo..), noen som vet hva jeg bør legge vekt på?

Setter stor pris på all hjelp :)
Høgger`n
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 03/12-2005 14:57

Hei.

Det er alltid vanskelig å si hva man kan få på en slik prøve, men som regel kan du regne med at du får litt av ALT! Selv hadde jeg 1MX tentamen nå og da fikk vi alt vi hadde gått gjennom.

Om det trekker mye ned er vanskelig å si, men du bør jo øve mye på det. 1 av 7 oppgaver kan jo faktisk gjøre så du går ned en karakter. Og det er kjedelig å miste en 6`er, pga. en oppgave.

Stå på! Pugg sannsynlighetsregning, og skriv ned masse i formelhefte!!
Benenzo
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 30/10-2005 21:59
Sted: Vestnes

Vanskelig å si hva som kommer. De fleste prøvene/eksamene jeg har hatt gjennom årene baserer seg på at noen oppgaver er rene safe oppgaver(Slike som alle kan) og noen nøtter for de som sikter for 6ern.

Eneste tips jeg har er å arbeide mye med matteoppgavene i boka, om du har problemer med å forstå. Matematikk er et ferdighetsfag som krever arbeid.

Prøv å svar på alle oppgaver på prøva. Det er bedre å sitte en halvtime ekstra for å prøve å komme frem til et svar. Du får hvertfall ingen poeng om du ikke skriver noe.
Svar