Føring

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Fikk igjen tentamen i dag, og endte opp med karakteren 5/6, egentlig hadde jeg alt rett, men læreren mente for å få seks kunne jeg ikke streke under svarene uten linjal. Jeg er forsåvidt enig med læreren i at føring er meget viktig og at jeg har meg selv å takke for at jeg ikke fikk en bedre karakter, men det kunne være av interesse å vite litt hvor mye føring rent generelt teller på tentamener.
[/i]
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei!
Det er umulig å svare noe fornuftig på det, fordi det vil variere noe fra lærer til lærer. Jeg er selv lærer og vet at standarden på føring varierer sterkt. Jeg får av og til besvarelser der jeg må gjette meg til svaret, det trekker ikke opp. Gennerelt vil jeg si at for at man gir karakter 6 kreves en besvarelse utenom det vanlige, det inkluderer også føring. Jeg ville imidlertid ikke trekke en svak 2er for det samme. Det ville medføre stryk. Om det er retferdig eller ikke kan diskuteres, jeg synes det. Når man kjemper i "elitedivisjonen" er kravene høye....

Det virker som om du har lagt inn en god søknad for en riktig god karakter til våren, bare husk linjal :wink:
MVH
Kenneth
Svar