Hvor lenge øver dere hver dag før eksamen?
Lagt inn: 15/05-2015 16:10
Hei, jeg har et spørsmål og lurer på hvor mye dere øver hver dag før eksamen? Noen som har noe erfaring med hvor mye som er en grei mengde og hva som er for mye?
Matteprat
https://matematikk.net/matteprat/
Nyttige linker det der, du får ha lykke til du ogsåMatteRudabe skrev:Jeg har eksamen på tirsdag i S1, sitter og leser så lenge jeg orker. Det varierer veldig hvor flink du er, og hvor lenge du greier å konsentere deg. Gjør så mye du orker. Ta godt med pauser og mat underveis, dette hjelper med å lese lengre. For meg er det veldig distraherende med det fine været ute, og ikke minst den lange helgen. legger ved linker som jeg syns er veldig nyttig for konsentrasjon mm.
http://www.wikihow.com/Concentrate-on-Studies
http://www.wikihow.com/Study-Without-Getting-Bored
Noen linker jeg bruker for å finne gode "brainpower" snacks osv:
http://www.buzzfeed.com/tashweenali/sna ... km3MZ6lgRb
http://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/ ... brainpower
Lykke til på eksamen!
Lykke til du greier nok å få 6ernFysikkmann97 skrev:Kommer vel an på hvor god du er. Sitter her med 6 i S1 og skal opp til S1-eksamenHar tenkt å regne 5 timer +/- hver dag frem mot tirsdag.
Jeg bruker Sinus S1 boka (Cappelen Damm). Akkurat nå gjør jeg oppgaver for hvert kapiittel bak i boka under "Med hjelpemidler" og "Uten hjelpemidler". Skal starte med eksamensoppgaver imrgen!Mattematika skrev:Nyttige linker det der, du får ha lykke til du ogsåMatteRudabe skrev:Jeg har eksamen på tirsdag i S1, sitter og leser så lenge jeg orker. Det varierer veldig hvor flink du er, og hvor lenge du greier å konsentere deg. Gjør så mye du orker. Ta godt med pauser og mat underveis, dette hjelper med å lese lengre. For meg er det veldig distraherende med det fine været ute, og ikke minst den lange helgen. legger ved linker som jeg syns er veldig nyttig for konsentrasjon mm.
http://www.wikihow.com/Concentrate-on-Studies
http://www.wikihow.com/Study-Without-Getting-Bored
Noen linker jeg bruker for å finne gode "brainpower" snacks osv:
http://www.buzzfeed.com/tashweenali/sna ... km3MZ6lgRb
http://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/ ... brainpower
Lykke til på eksamen!Hva er du konsentrer deg mest om å gjøre ? gjør du mest eksamensoppgaver eller oppgaver fra boken? Jeg gjør eksamensoppgaver, og føler jeg har en oversikt over hva jeg kan forvente å få.
Jeg har R1, men takk uansett fikk en sånn samling av læreren min på onsdag også. Den samlingen kommer i alle mattebøker neste år. Jeg skal gjøre et eksamensett til også tenker jeg skal se litt på samling arket jeg fikkFysikkmann97 skrev:Jeg fant igår en digital bok av en S1-bok som hadde en samling av eksamensoppgaver, delt inn i med og uten hjelpemiddel. Kan legge den ut senere ikveld!
Enig, har sett på de eksamenssettene jeg regner så er det veldig mye likt enten er det bare gjort om litt på tallene. Du får jo også vite hva du kan forvente å få på del 1 og hva du kan forvente å få på del 2Fysikkmann97 skrev:Å regne så mange eksamenssett som mulig er vel nyttig for å vite hvilke oppgaver som kan komme på eksamen. Er nok noen som kommer i en litt annen utgave, men kan løses på samme måte. Jeg fant iallefall en slik oppgave på en tidligere eksamen (V2013), også fikk jeg den ca samme på tentamen i år. Det var da ett punkt P som kunne flytte seg på grafen fra x = <0,3>. Vis at A(x) kan skrives....
Btw, her er den nye S1-boken fra Ascehoug:
http://issuu.com/aschehougundervisning/ ... 2/11493387
Eksamenstrening fra side 326.
Jeg synes den nye formen virker lovende. Jeg har gjort en del eksamener i R1 og R2 fra 2008 frem til nå og jeg synes del 2 kan lett bli for dum når man har lov til å velge å løse hele oppgaver i GeoGebra, annen programvare, eller ennå bedre forhåndsskrevet hjemmelaget programvare som kan spesialtilpasses til enhver situasjon for oss som har datakunnskaper til det. Hva har dette med matte å gjøre? Det går over grensen til informatikk. Det gir jo oss en veldig stor fordel over de som kanskje er kjempeflinke i matte, men henger etter på IT delen. Jeg spør meg selv om gamle mattelærere i det hele tatt er i stand til å dømme om jeg har vist forståelse når jeg skriver et program som regner ut alle verdens rekker jeg kan få på del 2 på et millisekund. Hvordan kan de gi meg karakter på det?MatteJan skrev:Hva tror dere om eksamensoppgaven med tanke på den nye formen? Vanskeligere eller lettere?