1T eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Usikkervg1T

Hei
Jeg jobber mot 1t eksamen 26mai, fikk 3 på tentamen vår og 4 i standpunkt til jul. På u.skolen fikk jeg matte ødelagt pga dårlig lærer, men startet mot alle odds på 1T. Har jobbet jevnt gjennom hele året med oppgaver og lekser. Har god kontroll på sannsynlighet, likningssett, trigonometri, andregradsformelen, standardform og "skriv så enkelt som mulig". Jeg har jobbet mye med del 1 oppgaver og den typen oppgaver jeg fikk feil på under tentamen. Nå er jeg litt "fast" når det kommer til hva jeg skal jobbe med/øve på. Noen forslag? Noen overrasker jeg kan forvente?
Takk for all mulig hjelp!
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Regne mange tidligere eksamenssett! :D Kan også være lurt å lære seg GeoGebra/CAS-kommandoer, med mindre du allerede opplæring i det eller tilsvarende programvare.

Tidligere eksamenssett og LS kan du finne ved å trykke på linken under:
http://matematikk.net/side/Eksamensoppgaver

Lykke til! :D
euklid
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 95
Registrert: 26/03-2005 03:24

Usikkervg1T skrev:Hei
Jeg jobber mot 1t eksamen 26mai, fikk 3 på tentamen vår og 4 i standpunkt til jul. På u.skolen fikk jeg matte ødelagt pga dårlig lærer, men startet mot alle odds på 1T. Har jobbet jevnt gjennom hele året med oppgaver og lekser. Har god kontroll på sannsynlighet, likningssett, trigonometri, andregradsformelen, standardform og "skriv så enkelt som mulig". Jeg har jobbet mye med del 1 oppgaver og den typen oppgaver jeg fikk feil på under tentamen. Nå er jeg litt "fast" når det kommer til hva jeg skal jobbe med/øve på. Noen forslag? Noen overrasker jeg kan forvente?
Takk for all mulig hjelp!
Jeg ser at du ikke nevner funksjoner som noe du har god kontroll på.
Gjør mange derivasjonsoppgaver og funksjonsoppgaver i del 2 på gamle eksamensoppgaver.
De dukker opp garantert siden det er så sentralt i 1T.
Svar