2mx/2my - bøker, pensum osv.

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
rsvensr
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 03/01-2006 13:22

Hei,

Jeg er en mann som har hvert i arb. livet et par år, men skal nå begynne på skole igjen og har blitt tatt opp på realkompetanse.

MEN, jeg trenger 2mx eller 2my som jeg må få tatt løpet av året.

Er det noen som har noen tips på hvilke bøker jeg bør kjøpe inn? Jeg husker vel strengt tatt såpass lite at jeg burde begynt på ung. skole nivå igjen.

Er de bøkene fra matematikk forlaget som det blir reklamert for på sidene her noe å satse på? 2my er enklere enn 2mx? :)

Takker for alle svar.
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Egentlig så er 1MX mye repetisjon av ungdomsskolen. Kjøp deg 1MX-bok og en 2MY-bok . 2MY er en god del lettere enn 2MX, og slik jeg forstår det - passer det best for deg:)

Jeg hadde kjøpt vanlige lærebøker som brukes på VGS . Jeg hadde 2MX fra Aschehough(erstad, heir bjrønsgård, borgan, pålsgård og skrede). Jeg vet denne finnes i 2MY også (hadde den også i 1MX).. Det som er fint med den er at det følger med et stort oppgavehefte med stor valgfrihet i oppgaver. Noen oppgaver med tre stjerner kan være utrolig vanskelige (mange sliter også lærere med) - mens andre er slike du kan pugge igjennom for å gjøre det ok på ekamen..

Bruk databasen per på denne siden også

lykke til!
Svar