Privat mattekurs for 1MX elever?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Xerxer

Hei!

Jeg lurte på om noen her har peiling på noen private kurs i matte? Jeg pleide å få 5'ere på ungdomsskolen, men nå har jeg fått 4, 3 og 3/2 så jeg merker at jeg sliter litt. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å få opp karakteren min og om dere vet om noen kveldskurs eller noe lignende så vær så snill å si ifra.

Mvh Xerxes (elev på Lamba)
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Vet desverre ikke om noen private kurs i matematiikk, men jeg har sett og lest i avisen om enkelte som tilbyr det.. Personlig mener jeg ikke det er noe behov for det m.m du er i fare for å stryke.

Jeg hadde 5ere fra ungdomsskolen, fikk 3+, 5- og 3/4 på første prøvene på vgs.. Det var da jeg ant ut at jeg måtte jobbe.. Satt meg ned og jobbet regelrett med matematikk, forståelsen hadde jeg, hadde bare ikke jobbet. Gjorde masse oppgaver før hver prøve, og det var vel det jeg allerede begynte å fatte litt interesse for faget. Så gikk jeg ut av GK med sterk 5er fra andre termin og det har bare blitt bedre og bedre :)

Så mitt råd til deg:
gjør masse oppgaver på fritiden fra bøkene dine
les teorien i boka - og forstå den
still spørsmålene du ikke klarer her :)
Svar