R2 og fysikk som privatist

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Raskolnikov

Hei!
Lurte på om noen her har tatt (eventuelt bare lest seg opp på det selv for morro skyld) R2 og/eller fysikk som privatist? (eventuelt noen som gjør det i år?) Vurderer å ha det som en syssel på si ved siden av VG3 i år for å få det på førstegangsvitnemålet og kunne søke studiet jeg ønsker, men litt usikker på om det er litt vel virkelighetsfjernt av meg (i og med at jeg heller ikke har R1, begrenset med tid). Tar itillegg opp P1 dette semesteret.
Dere som eventuelt har tatt fys1/R2 på egenhånd, hvilke kilder brukte dere? Og hvor lang tid sånn ca?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

R2 kan bli ganske problematisk uten R1-bakgrunn ja. R2 bygger på R1 (som navnene tilsier), og 1P dekker dessverre ikke det samme.
Bilde
Gjest

Aleks855 skrev:R2 kan bli ganske problematisk uten R1-bakgrunn ja. R2 bygger på R1 (som navnene tilsier), og 1P dekker dessverre ikke det samme.
Burde kanskje presisert at jeg tar S-matte (tar P bare for å få fjernet T-matten og forbedre snittet), men vet at det mangler en del elementer som inngår i R-pensumet,, så det hjelper kanskje ikke stort.
Larsik
Cantor
Cantor
Innlegg: 105
Registrert: 08/09-2015 19:46

Raskolnikov skrev:Hei!
Lurte på om noen her har tatt (eventuelt bare lest seg opp på det selv for morro skyld) R2 og/eller fysikk som privatist? (eventuelt noen som gjør det i år?) Vurderer å ha det som en syssel på si ved siden av VG3 i år for å få det på førstegangsvitnemålet og kunne søke studiet jeg ønsker, men litt usikker på om det er litt vel virkelighetsfjernt av meg (i og med at jeg heller ikke har R1, begrenset med tid). Tar itillegg opp P1 dette semesteret.
Dere som eventuelt har tatt fys1/R2 på egenhånd, hvilke kilder brukte dere? Og hvor lang tid sånn ca?
Jeg holder på med R2 nå, tipper det kommer til å ta meg ca 3-4 måneder å jobbe gjennom hele pensum. Jeg ser på videoene til Lektor Thue eller Udl.no, og så gjør jeg alle oppgavene i Sinus boka for mengdetrening. Hvis du har tenkt å ta privatisteksamen i November er det nok mulig at du kan klare det, men kan bli hardt siden du antagelig mangler grunnleggende kunnskaper fra R1. Hvis jeg var deg ville jeg i allefall lært derivasjon og frisket opp litt grunnleggende algebra før du prøver deg på R2.
Svar