R1 som privatist

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei,
Jeg tenkte å ta opp R1 til høsten, og hadde noen få spørsmål. Det første jeg lurte på var om dere har noen generelle tips dere kunne gitt meg. Siden jeg har kun hatt P matte, så vet jeg ikke helt hva jeg burde sette mest mulig fokus på.
Videre lurte jeg på om, dere vet om noen nettsider, som kan være til bruk for R1. Til slutt lurte jeg på om dere vet om noen bøker som er til hjelp. Jeg har for øyeblikket kun sinus r1 boka. Problemet jeg har stusset på, med sinus er at den ikke har nok øvingsoppgaver sammenlignet med hvor mye teori den går gjennom.
Jeg setter stor pris på alt hjelp dere kan tilby meg :)
Gjest

Halo, er ikke helt kvalifisert til å svare på dette, men la gå. Jeg tok nettopp R2 som privatist og min erfaring med lærebøkene til sinus er at de dekker pensum uten å legge til mye ekstra urelevant matematikk. Dersom du vil spare deg å lese urelevant pensum anbefaler jeg sinus boka. Dersom du har lyst til å lærer mer matematikk gjennom naturfaglig matte vil jeg anbefale archelog (usikker på hvordan det skrivest).

Når det gjelde pensum som du bør lære anbefaler jeg at du blir god i algebra og derivasjon. Har du kontroll på disse tingene har du minst halvparten av eksamensoppgavene riktig (pass på slurvefeil).

Vil legge til at etter du har lest pensum og skal begynne med oppgaver vil jeg påstå at gamle eksamensoppgaver er den beste måten å være klar til eksamen.

Meld deg opp og lykke til!
Kemosabe
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 01/06-2017 15:20

Var jeg som skrev svaret, glemte å logge inn :)
Svar