r1 og r2 eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Havardp
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 18/04-2018 14:01

Hei
Er sikkert mange tråder om dette, men fant ikke noen ved å lete i ett par minutter, så tenkte det var like greit å bare spørre her.
Skal ta r1 og r2 privatist eksamen i mai, og lurte på hvilken hjelpemidler jeg bør ha med?
Regner med at passer, linjal og gradskive er standard til del1, mens kalkulator og geogebra er standard til del 2.
Er det noe utenfor dette dere ville anbefalt?
Kemosabe
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 01/06-2017 15:20

Har vell det meste du trenger. Passer trengs vell bare på R1, men skader ikke å ta med for mye. Anbefaler dei å kjøpe en sånn penn som kan viskes ut. Kommer til nytte under tidspress. Annet anbefaler jeg at du spiser under eksamen, ettersom jeg gikk på en smell der.
Hei på deg

Havardp skrev:Hei
Er sikkert mange tråder om dette, men fant ikke noen ved å lete i ett par minutter, så tenkte det var like greit å bare spørre her.
Skal ta r1 og r2 privatist eksamen i mai, og lurte på hvilken hjelpemidler jeg bør ha med?
Regner med at passer, linjal og gradskive er standard til del1, mens kalkulator og geogebra er standard til del 2.
Er det noe utenfor dette dere ville anbefalt?
Jeg ville også tatt med læreboka, egne notater og tidligere gitte eksamensoppgaver med løsningsforslag. Du har jo med datamaskin, så er ikke noe problem å ha nedlastede filer til hjelp underveis. Samtidig bør det begrenses, slik at du ikke bruker mye tid på å lete deg frem til det du trenger.
Svar