R2 Eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Løsningsforslag sendt inn til cosinus@matematikk.net:
Microsoft Word - VÅR 18 eksamen Løsningsforslag.pdf
(250.92 kiB) Lastet ned 11428 ganger
VÅR 18 eksamen Løsningsforslag .docx
(241.62 kiB) Lastet ned 895 ganger
mingjun
Cayley
Cayley
Innlegg: 91
Registrert: 18/11-2016 21:13
Sted: Det projektive planet

Her er sensorveiledningen til eksamen som har vært i dag.
Vedlegg
Sensorveiledning_REA3024_Matematikk_R2_V18.pdf
(136.5 kiB) Lastet ned 2584 ganger
Havardp
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 18/04-2018 14:01

Vaktmester skrev:Løsningsforslag sendt inn til cosinus@matematikk.net:
VÅR 18 eksamen Løsningsforslag.pdf
VÅR 18 eksamen Løsningsforslag.docx
Feil i oppgave 2b på del 2. Det er bare tre løsninger som er korrekt siden 0<x<10
TobiasTO

Synes egentlig denne var mye vanskeligere enn de foregående årene, noen som er enig? avstanen mellom sirkel og linje var 4
TobiasTO

TobiasTO skrev:Synes egentlig denne var mye vanskeligere enn de foregående årene, noen som er enig? avstanen mellom sirkel og linje var 4
Synes del 2 var vanskelig, hvertfall enn tidligere og litt lang kanskje? Ingen som har lagd løsningsforslag til del 2?
Gjest

Personlig må jeg si at årets eksamen egentlig var like vanskelig som de forrige årene, om ikke noe lettere del 1 og halve del 2.
eeinarr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 16
Registrert: 23/05-2018 19:33

Må si meg uenig. Ift de forrige eksamenene som jeg har brukt til øving, synes jeg denne eksamenen var lettere.
eeinarr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 16
Registrert: 23/05-2018 19:33

Noen som vet når forhåndssensurrapporten pleier å bli lagt ut, forresten? Tror jeg ligger på 55p, men føler jeg veier opp for noe smårusk jeg har ved å "vise god kunnskap i noen andre deler av besvarelsen". Noen som har peiling på hvor mye dette hjelper? Kan for eksempel 54p være nok til en 6'er i noen tilfeller?
Gjest

eeinarr skrev:Noen som vet når forhåndssensurrapporten pleier å bli lagt ut, forresten? Tror jeg ligger på 55p, men føler jeg veier opp for noe smårusk jeg har ved å "vise god kunnskap i noen andre deler av besvarelsen". Noen som har peiling på hvor mye dette hjelper? Kan for eksempel 54p være nok til en 6'er i noen tilfeller?
Bruker å bli lagt ut 4-7 virkedager etter eksamen, men det kommer an på når fellessensuren er. Dessuten kan 54p veie opp for de 6p feil du har om du har brukt "modne" begrep og/eller kommuniserer på en overordnet måte.
TobiasTO

Liten rettelse, jeg synes den hadde mange enkle oppgaver, men de oppgavene som var vannskelige var helt forferdelig, brukte cirka 2,5 timer av tiden min på 3 deloppgaver (del 1: 7C, 8b, og 4b på del 2) og greide ikke 8b selv om jeg satt med den i 1 time, resten gikk veldig raskt og greit egentlig, men skjøneer ikke hvordan folk utden utvidet tid skulle hatt sjans til å bli ferdig, de forrige eksamene har jeg vanligivis brukt 3,5 timer på bare, og de synes jeg har vært veldig lette.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Løsningsforslag sendt inn til cosinus@matematikk.net:
Løsningsforslag R2 vår 18.pdf
(1.33 MiB) Lastet ned 18249 ganger
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Løsningsforslag sendt inn til cosinus@matematikk.net:
LF R2 V18 Smenes.pdf
(919.01 kiB) Lastet ned 10439 ganger
Jalla

Gjest skrev:Hva fikk dere som svar på difflikningen i del 1?
1/(cosx+2)
Gjest

Kan man forvente å få noe som helst poeng for en oppgave dersom man har gjort èn feil som gjorde resten av oppgaven feil? Feks på del 1, oppgaven med difflikning tok jeg ln(y^2) og endte opp med y=qrt(e^-cos(x)*C). Fikk derfor også feil verdi for C, men alt av fremgangsmåte ellers var jo korrekt.
mattemaen

Snx på NTNU da! :D
Svar