T-matte Eksamen Vår 2018

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest

SveinR skrev:Hei, her er løsningsforslag til Del 2 :)
Hei! Fikk samme svar som deg på oppgavene!! Glemte å inkludere verdien til punktene i oppgave 1 A though... Hvor mye tror dere dette trekkes for?
Geogebra

Hei! Hva hender om man ikke lastet filen opp som PDF?

Hilsen stresset elev.
ååååh

Geogebra skrev:Hei! Hva hender om man ikke lastet filen opp som PDF?

Hilsen stresset elev.
Tror ikke det er noe krav å laste opp som pdf
hmmmmmmm

Noen som vet om man kan får 6 med 3 poeng feil?
Skrev ned hva jeg gjorde, drøftet og svarte tydelig på alle oppgaver, fikk ikke vist at funksjonsuttrykket i oppgave 1b og tror det trekker litt. Gjorde og oppgave 5 feil, veldig sikker på at jeg gjorde (nesten) alt i del 1 riktig da
hmmmmmmm

hmmmmmmm skrev:Noen som vet om man kan får 6 med 3 poeng feil?
Skrev ned hva jeg gjorde, drøftet og svarte tydelig på alle oppgaver, fikk ikke vist at funksjonsuttrykket i oppgave 1b og tror det trekker litt. Gjorde og oppgave 5 feil, veldig sikker på at jeg gjorde (nesten) alt i del 1 riktig da
Sorry for dårlig norsk, har ikke vært her så lenge
Men

Men er det noen som har fått bekreftelse på levert Del2?
hm?

[quote="Men"]Men er det noen som har fått bekreftelse på levert Del2?[/quote
Hvor skal man få denne?
Men

hm? skrev:
Men skrev:Men er det noen som har fått bekreftelse på levert Del2?[/quote
Hvor skal man få denne?

På E-post.
:##

Men skrev:
hm? skrev:
Men skrev:Men er det noen som har fått bekreftelse på levert Del2?[/quote
Hvor skal man få denne?

På E-post.
Har ikke fått en sånn en nei:/
Gjest

Gjest skrev:
SveinR skrev:Hei, her er løsningsforslag til Del 2 :)
Hei! Fikk samme svar som deg på oppgavene!! Glemte å inkludere verdien til punktene i oppgave 1 A though... Hvor mye tror dere dette trekkes for?
Så i sensorveildeningen at oppgave 1a ga et poeng, kanskje du blir trukket 0,5 eller 0,25 poeng?
Gjest

Det er ingen her uavhengig av evne og motivasjon som har noen forutsetning for å få toppkarakter på denne eksamenen tatt lærebøkene i betraktning. Hvordan undervisningen er i dette faget vet jeg derimot ikke. Uansett gjenspeiler nok det årsaken til at de aller fleste får bedre karakter i R1 og R2 enn de gjør i 1T.
OldManWithBanter
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 155
Registrert: 20/02-2016 11:48

Noen som har tid til å lage løsningsforslag til del 1?

Er spent på svaret var til 12c
Mattebruker

Oppgave 12 c:

Areal(PQR) = 1/2 * PQ * PR * sin(vinkel P) = 1/2 * 8 * 2*rota(3) * sin(60 grader) = 12
Gjest

Hva fikk dere på terningoppgaven på del 1? Jeg fikk 1/6 og 1/4.
Mattebruker

Hendinga " sum auge <= 5" har 10 gunstige utfall:

(1,1) , (1,2) , (2,1) , (1,3) , (3,1) , (2,2) , (2,3) , (3,2) , (1 , 4) og ( 4 ,1 )

Det gir
P(sum auge <= 5) = g/m = 10/36 = 5/18
Svar