Er R1 overkommelig for meg?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei! Jeg trenger råd ang R1-matte. Jeg gikk fra stryk i 1P til tre i S1. Tenker dere at det hadde vært mulig for meg å få (minst) en toer i R1? Jeg jobbet veldig hardt med S1 og tenkte selvfølgelig å jobbe minst like hardt med R1, men jeg har også andre fag å tenke på og vil ikke slite meg selv ut totalt heller. Grunnen til at jeg ønsker å ta R1 er at jeg da får bedre snitt enn om jeg hadde hatt både S1 og S2. Håper dere kan gi meg noen råd :D
Gjest

Det er nok ganske vanskelig for noen andre enn deg selv å vite. Hva ville du sagt om jeg spurte deg om jeg kan klare R1?
Når du sier at du får bedre snitt med R1 tenker du da på realfagspoengene man får av R matte? Så vidt jeg vet får mange like mange poeng for S1 som R1. Hvis det stemmer ville jeg ikke satset på å ta R1, men heller bare brukt tiden på S2. Dette er spesielt med tanke på at du ikke får så gode karakterer i matte fra før av. Får du uansett to i R1 og dette erstatter S1 har du tapt et poeng fra tre i S1.
Gjest

Hei. Det var kanskje litt dårlig formulert. Spørsmålet er egentlig om dere som vet hva R1 innebærer hadde anbefalt meg å ta dette faget med mitt utgangspunkt, som er en treer i S1. Det handler ikke om realfagspoeng, jeg tenker bare at det hadde vært bedre for snittet mitt å ha R1 på vitnemålet, i stedet for S1+S2 (med tanke på at jeg ikke får så gode karakterer i faget).
Svar