Ta opp R1 som privatist - hjelp

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
KVruten

Jeg skal ta opp R1 til høsten og trenger litt hjelp med hvor mye arbeid jeg burde sette inn og muligens sette opp en plan så jeg kan holde meg til den. Siden eksamen er 22.November så tenkte jeg å jobbe 4 timer fra mandag-fredag og fra og med november, bare jobbe med tidligere eksamener.

Jeg vet det er forskjellig fra person til person, men hadde hjulpet veldig mye med en pekepinn på hvor mange timer jeg burde sette av til R1 siden jeg må kombinere dette med jobb.

Takk på forhånd :D
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg vil si 4 timer om dagen kan bli litt i overkant. For min del ville jeg blitt utbrent. Men det er ikke i min natur å si at de med motivasjon må tone det ned heller. Det må du avgjøre selv.

Din fordel er at du kommer hit tidlig. Du har 3 mnd. og du kan lære alt du trenger på den tida. Det er bare å begynne å jobbe seg gjennom boka. Løs så mange oppgaver du klarer, og spør spørsmål på oppgaver du ikke får til selv.

Nå kan jeg selv-promotere litt, og si at jeg har laget lærestoff i video-form for R1, som du kan se her: https://udl.no/d/r1-matematikk - Alt er åpent og gratis osv. Prøver ikke å selge deg noe. Videoene inkluderer teoretisk forklaring, samt steg-for-steg oppgaveløsninger.
Bilde
KVruten

Aleks855 skrev:Jeg vil si 4 timer om dagen kan bli litt i overkant. For min del ville jeg blitt utbrent. Men det er ikke i min natur å si at de med motivasjon må tone det ned heller. Det må du avgjøre selv.

Din fordel er at du kommer hit tidlig. Du har 3 mnd. og du kan lære alt du trenger på den tida. Det er bare å begynne å jobbe seg gjennom boka. Løs så mange oppgaver du klarer, og spør spørsmål på oppgaver du ikke får til selv.

Nå kan jeg selv-promotere litt, og si at jeg har laget lærestoff i video-form for R1, som du kan se her: https://udl.no/d/r1-matematikk - Alt er åpent og gratis osv. Prøver ikke å selge deg noe. Videoene inkluderer teoretisk forklaring, samt steg-for-steg oppgaveløsninger.
Tusen takk for svar!

Må bare nevne at jeg prøvde meg på R1+R2 og Geofag 1+2 i vår og fant fort ut at det var litt for mye arbeid i løpet av så kort tid hehe, så jeg droppet matten. Men jeg jobbet meg igjennom de 3-4 første kapitlene i Sinus R1 og syns det gikk ganske bra. Så faktisk på videoene dine og de var til stooor hjelp! Så tusen takk.

Men tror du at det er mulig å få en god karakter ? Fordi jeg har alltid tenkt at jeg har for lite tid og stresset utrolig mye over det, men kanskje jeg ikke har det siden jeg bare skal ta opp R1 ? :D Men håper på 4-5 eller er det litt for ambisiøst ?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Siden du starter såpass tidlig med å spørre de riktige spørsmålene, og har flere måneder på deg, så vil jeg si du skal kunne oppnå en hvilken som helst karakter, så lenge motivasjonen holder.
Bilde
svein23

KVruten skrev:Jeg skal ta opp R1 til høsten og trenger litt hjelp med hvor mye arbeid jeg burde sette inn og muligens sette opp en plan så jeg kan holde meg til den. Siden eksamen er 22.November så tenkte jeg å jobbe 4 timer fra mandag-fredag og fra og med november, bare jobbe med tidligere eksamener.

Jeg vet det er forskjellig fra person til person, men hadde hjulpet veldig mye med en pekepinn på hvor mange timer jeg burde sette av til R1 siden jeg må kombinere dette med jobb.

Takk på forhånd :D
Hvordan klarte du å finne dato for eksamen i R1? Studentweb har jo ikke åpnet enda for påmeldig enda...?
KVruten
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 17/08-2018 21:42

svein23 skrev:
KVruten skrev:Jeg skal ta opp R1 til høsten og trenger litt hjelp med hvor mye arbeid jeg burde sette inn og muligens sette opp en plan så jeg kan holde meg til den. Siden eksamen er 22.November så tenkte jeg å jobbe 4 timer fra mandag-fredag og fra og med november, bare jobbe med tidligere eksamener.

Jeg vet det er forskjellig fra person til person, men hadde hjulpet veldig mye med en pekepinn på hvor mange timer jeg burde sette av til R1 siden jeg må kombinere dette med jobb.

Takk på forhånd :D
Hvordan klarte du å finne dato for eksamen i R1? Studentweb har jo ikke åpnet enda for påmeldig enda...?
https://www.udir.no/globalassets/filer/ ... .06.18.pdf
Svar