eksamen spørsmål

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
trondågew

Skal opp i matte eksamen og lurer på hvordan jeg skal levere inn bruk av Geogebra. Er det slik at man skal printe ut arkene fra geogebra på eksamen? hvordan foregår prosessen
Gjest

Da jeg hadde eksamen i R1 for noen år siden måtte man lage et word dokument med bilder fra Geogebra og tekst som svarer på oppgaven. Etter at tiden var ute kom eksamensvaktene rundt med minnepinner og kopierte filen din som de så løp for å printe ut for deg. Det varierer riktignok fra skole til skole. Jeg tror også at noen skoler har digital innlevering hvor du må laste opp word dokumentet ditt til f.eks. Inspera. Hva som gjelder for din eksamen vil du nok få beskjed om ved starten på eksamensdagen. Uansett tror jeg du kan være sikker på at du må finne en måte å dokumentere arbeidet ditt gjennom f.eks. bilder i f.eks. word eller ppt eller hva du måtte ønske som kan eksporteres til pdf for print eller innlevering digitalt.
stunedter

Gjest skrev:Da jeg hadde eksamen i R1 for noen år siden måtte man lage et word dokument med bilder fra Geogebra og tekst som svarer på oppgaven. Etter at tiden var ute kom eksamensvaktene rundt med minnepinner og kopierte filen din som de så løp for å printe ut for deg. Det varierer riktignok fra skole til skole. Jeg tror også at noen skoler har digital innlevering hvor du må laste opp word dokumentet ditt til f.eks. Inspera. Hva som gjelder for din eksamen vil du nok få beskjed om ved starten på eksamensdagen. Uansett tror jeg du kan være sikker på at du må finne en måte å dokumentere arbeidet ditt gjennom f.eks. bilder i f.eks. word eller ppt eller hva du måtte ønske som kan eksporteres til pdf for print eller innlevering digitalt.
Ok thx, om jeg har forstått det rett så må jeg ta bilde av geogerba, kan bli litt problematisk om regningen går mange rader ned). Hvordan er det om jeg skal føye til noe med tekst på arkene? får jeg tid til å skirve på geogebra papirene
tobiaskf
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 09/11-2017 17:54

stunedter skrev:
Gjest skrev:Da jeg hadde eksamen i R1 for noen år siden måtte man lage et word dokument med bilder fra Geogebra og tekst som svarer på oppgaven. Etter at tiden var ute kom eksamensvaktene rundt med minnepinner og kopierte filen din som de så løp for å printe ut for deg. Det varierer riktignok fra skole til skole. Jeg tror også at noen skoler har digital innlevering hvor du må laste opp word dokumentet ditt til f.eks. Inspera. Hva som gjelder for din eksamen vil du nok få beskjed om ved starten på eksamensdagen. Uansett tror jeg du kan være sikker på at du må finne en måte å dokumentere arbeidet ditt gjennom f.eks. bilder i f.eks. word eller ppt eller hva du måtte ønske som kan eksporteres til pdf for print eller innlevering digitalt.
Ok thx, om jeg har forstått det rett så må jeg ta bilde av geogerba, kan bli litt problematisk om regningen går mange rader ned). Hvordan er det om jeg skal føye til noe med tekst på arkene? får jeg tid til å skirve på geogebra papirene
Bruk utklippsverktøy for å ta skjermbilde av Geogebra der du inkluderer graf og algebrafelt. Lim bildet inn i et Word-dokument.
Kan være greit å inkludere kommandoer du har tatt i bruk, hvertfall i CAS-oppgaver, men hvor strenge de er på det er jeg usikker på.
Gjest

Du kan enten legge inn tekstbokser eller be om å få det skrevet ut før tiden har gått ut og skrive på kommentarer der. Det jeg gjorde var å ta bilde av hvordan det så ut i Geogebra når jeg var ferdig og gi generelle kommentarer i word. F.eks. Brukte kommandoen "funksjon(1,2,x) for blabla". Hvis det blir mange linjer så må du bare ta flere bilder og klippe+lime dem sammen i f.eks. paint eller bare legge inn flere skjermbilder hvor du scroller litt ned for hver gang.
Svar