S1 løsning, høst 208

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

gjest.

Så nå at jeg har glemt å lime inn oppgave 3b i eksamensbesvarelsen, er det mulig.. noen som har peiling hvor mye poengtrekk dette kan gi? :cry: :cry:
Petermatte

LektorNilsen skrev:Her er et løsningsforslag.

Setter stor pris på tilbakemeldinger dersom det skulle ha sneket seg inn feil/mangler
Oppgave 7b: f'(-1) skal være 4 og ikke 3.
Oppgave 2b: Samme som @gjests1 sa, så må det være 6 og flere og ikke 5 og flere som du har gjort. Med at oppgaven sier FLERE enn 5, som vil si 6 eller flere.

Veldig bra løsningsforslag, men er ikke så sikker på om det er rett det over ^
Reven200

Noen som vet hvilken karakter man får ved ulik poengscore?
Petermatte

Reven200 skrev:Noen som vet hvilken karakter man får ved ulik poengscore?
2 = 12p
3 = 24p
4 = 35p
5 = 45p
6 = 56p
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

Petermatte skrev:
LektorNilsen skrev:Her er et løsningsforslag.

Setter stor pris på tilbakemeldinger dersom det skulle ha sneket seg inn feil/mangler
Oppgave 7b: f'(-1) skal være 4 og ikke 3.
Oppgave 2b: Samme som @gjests1 sa, så må det være 6 og flere og ikke 5 og flere som du har gjort. Med at oppgaven sier FLERE enn 5, som vil si 6 eller flere.

Veldig bra løsningsforslag, men er ikke så sikker på om det er rett det over ^
Du har helt rett! Jeg sier at jeg skal bruke punktet (0,9), som er riktig, men har skrevet 8 i utregningen. Det er også riktig at flere enn 5 betyr minst 6.
Sånn er det når det går litt fort i svingene ;) Takk for tilbakemeldinger. Retter opp i det i løpet av morgendagen
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

Nå tror jeg det meste skal være i orden :)
Vedlegg
Løsningsforslag eksamen S1 høsten 2018.pdf
(1.84 MiB) Lastet ned 304 ganger
Petermatte

LektorNilsen skrev:Nå tror jeg det meste skal være i orden :)
Har et spørsmål til oppgave 3c. Jeg også ut at han kan spise 25,94 gram for å få i seg flest proteiner. Kom fram til svaret med å regne ut hjørnepunktene. Tilslutt så svarte jeg "Da ser vi at i punkt B så får han i seg flest proteiner og da må han spise ca. 26 gram med syltetøy. Han får da i seg totalt 29.29 gram med proteiner. ". Etter på så ser jeg at jeg regnet bitte litt feil på totalt summen av proteiner og at det egent skulle ha vært totalt 30.09 gram. Tror du jeg får trekk i poeng fordi jeg regnet feil? Sånn sett så svarte jeg jo rett på det oppgaven spør om, men regnet feil på bonus informasjon :P
Saraaaaa

På oppgave 2b, fikk jeg 3^3 som svar? Kan det være riktig?
Victoriaunderhaug

powersnack skrev:Hva fikk dere på 2b (del 1)? Prøvde å plotte det inn i geogebra, men fikk det ikke til å fungere :roll:
Jeg fikk 742 over 27, altså 742/27. Regnet det ut i senere tid også, og får at det er riktig.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Løsning sendt inn til cosinus@matematikk.net:
Løsningsforslag eksamen S1 høsten 2018.pdf
(1.84 MiB) Lastet ned 7239 ganger
Salata

Jeg sjekket nettopp eksamen som ble gitt i høst 2018 i R1, og den første oppgaven der var helt lik sannsynlighetsoppgaven vi fikk i S1. Så late de som har laget eksamenene har vært :lol: :lol: :lol:
Petermatte

Salata skrev:Jeg sjekket nettopp eksamen som ble gitt i høst 2018 i R1, og den første oppgaven der var helt lik sannsynlighetsoppgaven vi fikk i S1. Så late de som har laget eksamenene har vært :lol: :lol: :lol:
:lol: Liker hvordan vi har den på del 1 og R1 har det på del to :lol: Ser også at de er noe like oppgaver på 1P og 1T eksamene :lol:
mattesve

Når får vi eksamensresultatet?
Petermatte2

mattesve skrev:Når får vi eksamensresultatet?
2 uke, 2019
hiihiihi

Hvordan får man karakteren? over melding eller må man ringe skolen man hadde eksamen på?
Svar